حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

قرار دادن پلیس و دستگاه قضایی جلوی مردم و به میدان آوردن تمام توان حکومت برای مقابله با امری اجتماعی که ماهیت آن مجرمانه نباشد، قابل فهم و دفاع نیست و همه این نیروها را مستهلک و اتفاقا مردم و زنان را بیشتر عصبانی و منزجر می‌کند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به لزوم برنامه ریزی در جهت تحقق شعار سال بر تقویت ارتباط قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‎ها و نظارت ویژه بر پرونده های اقتصادی تأکید کرد.
مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی گفت: در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد. وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه پابندهای الکترونیکی سارقان ۴۸ ساعت شارژ نگه می‌دارد، گفت: در صورت تمام شدن شارژ پابند در کمترین زمان فرد سابقه دار دستگیر می‌شود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از کنترل حریف انبار کارتن شهرری خبر داد و گفت: آتش در یکی از انبارها کاملا خاموش و انبار دیگر نیز در حال اطفا است و از سرایت آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شد.
سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، از دستگیری ۲ سارق محتویات خودرو در چیتگر خبر داد و گفت: از خودروی متهمان تعدادی لوازم مسروقه کشف شد.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد.
رئیس دیوان عالی کشور در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

ترقی و پیشرفت یک کشور در لوای امنیت تحقق پیدا می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: شرایط کشور ما به گونه ای است که همه باید در راستای وحدت هر چه بیشتر و توسعه کشور گام برداریم.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: حجاب یک تکلیف شرعی و قانونی است و در جامعه اسلامی و به خصوص در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتظار این است که حتی کسانی که مسلمان نیستند و یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند، زیرا قانون در کشور برای همه لازم الاتباع است.
رییس قوه قضاییه گفت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید.
رئیس پلیس فتای فراجا به تشریح اقدامات این پلیس در زمینه ارتقاء امنیت آزمون‌های کنکور سراسری پرداخت و گفت که بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات آزمون سراسری شناسایی شده است.
این متهم اجاره خانه‌ای در خیابان فرشته به نام خود را تایید کرد، اما درباره اینکه لوازم آن خانه چقدر ارزش داشته و اینکه هم‌اکنون کجا هستند، اظهار بی‌اطلاعی کرد. علاوه بر این موارد ح‌ی مدعی شد که بخشی دیگری از این اموال متعلق (مجموعه) بوده است. در ادامه جلسه دادگاه قاضی پرسید که مجموعه دقیقا چه کسانی هستند؟ متهم در پاسخ به قاضی گفت: «دو فرزند معاون اول اسبق و من»