حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور با اشاره به شمار فوت شدگان تصادفات رانندگی گفت: بر اساس تحلیل‌های همکاران من در پلیس راهور، ۴۱ درصد متوفیان تصادفات سال گذشته، عابران پیاده بودند و متاسفانه ۶۰ درصد این افراد در بزرگراه‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد. تتلو در این جلسه گفت که اشتباه کرده است و هیچ دفاعی ندارد.
فرمانده کل انتظامی گفت: ما اعتقاد به حل مسائل اقتصادی داریم، اما چه تعداد از این آدم‌های بدحجاب به خاطر مسائل اقتصادی کشف حجاب می‌کنند آرایش و مو‌های آن‌ها به چه قیمت آرایش شده است؟ پس درد اقتصاد نیست.
رادان فرمانده کل انتظامی کشور گفت: امنیت مبنای سنجش و کارآمدی هر نظامی محسوب می‌شود، دشمن امروز به همین سبب به دنبال کارزار خیابانی است و از این طریق می‌خواهد اذهان را تسخیر و جامعه را ناامن جلوه دهد.‌ در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهدند که دشمن تا پشت در خانه‌های ما آمده و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است.
رئیس قوه قضاییه گفت:برخی از نقاط ضعف در موضوع بنادر و گمرکات ناشی از کارِ خودِ ما در دادگستری و تعزیرات است؛ برای نمونه برخی پرونده‌های این حوزه در دادگستری و تعزیرات، با تأخیر رسیدگی می‌شود لذا وزیر دادگستری باید نسبت به رفع این موضوع اهتمام داشته باشد.
فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: پس از پیدایش کودک در عصر روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت ماه)، تحقیقات از مظنونین اصلی با شدت و جدیت ادامه یافت تا این که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس ۲ نفر از عاملان ربایش که یکی در روستاهای کلاله و دیگری در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بودند را دستگیر و آنها در بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به فعالیت اتباع بیگانه در شرکت‌های هرمی گفت: ۲۸ عضو شرکت هرمی که برخی از افراد آن از اتباع بیگانه بودند دستگیر شدند.
رییس دیوان عالی کشور گفت: پرونده‌های وارده با موضوع خانواده در فروردین ماه بیش از ۸۰۰ فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق است که نیاز به آسیب‌شناسی دارد.
ماموران پلیس موفق شدند پسر جوانی را که در ساعات اولیه بامداد امروز مادر خود را بی‌رحمانه به قتل رسانده و جسدش را به آتش کشیده بود، دستگیر کنند.
رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در راستای اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی، گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفت.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا نسبت به سوء‌استفاده مجرمان سایبری از ایام تعطیلات چند روزه در کشور با افزایش ارسال لینک‌های آلوده و اقداماتی نظیر فیشینگ و کلاهبرداری آنلاین و ... هشدار داد.