حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

یک جامعه شناس گفت: مسئولین باید روزنه های فرهنگی برای امیدآفرینی و برنامه های شاد ایجاد کنند تا جامعه از این حالت یاس و ناامیدی خارج شود. القای حس امید به بودجه زیادی هم نیاز ندارد.
رئیس قوه قضائیه گفت: برخورد با تصرفات حکومتی را از خود شروع کردیم. اگر نتوانیم بخش هایی که به نحوی با ادارات و سازمان ها در ارتباط هستند را به رعایت قوانین موظف کنیم، از مردم باید چه انتظاری داشته باشیم.
یک جامعه شناس گفت: با انلاین شدن سیستم آموزشی در حال حاضر شکاف طبقاتی در میان کودکان بیش از گذشته به چشم می آید. بسیاری از خانواده های کودکان کشور توانایی تهیه تبلت و گوشی های اندروید را برای فرزندان خود ندارن
عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و  قضایی مجلس یازدهم گفت: مردم از قوه قضائیه، دستگاهی که حق و حقوق مردم در اختیارشان قرار گرفته است انتظار دارند در بخش‌های دادرسی اقدامات بهتری را انجام و تسهیلات لازم برای مردم جهت دادرسی ها فراهم کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به ارسال کلیپ‌های مومو برای برخی کاربران به خصوص دانش‌آموزان گفت: والدین در این خصوص دقت بیشتری داشته باشند و تهدیدات ارسال کنندگان کلیپ‌های مومو را جدی نگیرند و استرس و اضطراب به فرزندان خود منتقل نکنند.

پدر و مادر به سوگ نشسته‌اند؛ به سوگ پسری که نخواست زنده بماند. تنها یک جان داشت که آن را هم داد. گوشی هوشمند می‌خواست اما نداشت. یک گوشی که بتواند با آن برای خانم رضایی معلم کلاس پنجم مدرسه باهنر دیر استان بوشهر فیلم و عکس ارسال کند. پاسخ سوالات درسی را بدهد. خود را کشت و حالا همه او را در گوشی‌های هوشمند می‌بینند. این خبر دردناک را می‌خوانند و افسوس می‌خورند. اما این درد برای پدر و مادر سید محمد دردناک‌تر است برای پدر و مادر بی‌بضاعتی که ٣ پسر داشتند؛ یکی ناتوان و پسر دیگر خردسال است و محمدی که دیگر نیست.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به خودکشی دانش‌آموز ۱۱ ساله بوشهری آن را فاجعه خواند و تاکید کرد که باید این فاجعه علت‌یابی شود و در آینده شاهد تکرار چنین مصیبت‌هایی نباشیم.

رئیس اتحادیه فرشندگان تلفن همراه گفت:گوشی هایی که توسط دستفروشان عرضه می شود به دلیل تقلبی بودن، ریجستری نمی‌شوند و پس از یک ماه استفاده خاموش خواهند شد.
دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس تقویت حکمرانی در حوزه ریال را از مهمترین برنامه‌های اقتصادی کشور عنوان و اعلام کرد: حکمرانی در حوزه ریال نیازمند زیرساخت اطلاعاتی کامل، فراگیر، به‌روز و در دسترس در حوزه‌های مختلف است.
ساعت یک بامداد شنبه 19 مهر مأموران کلانتری 151 یافت آباد از مرگ مرد جوانی خبر دادند. با اعلام این خبر، تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد.بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که دو برادر در ساختمانی نیمه کاره با هم درگیر شده و یکی از برادرها به قتل رسیده و دیگری نیز مجروح شده است.