آغاز نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد/ آخرین وضعیت پرونده نیشکر هفت تپه

نشست خبری مشترک سخنگوی قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آغاز شد.
تصویر آغاز نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد/ آخرین وضعیت پرونده نیشکر هفت تپه

به گزارش سایت خبری پرسون، در این نشست خبری مسعود ستایشی ضمن بیان آخرین وضعیت پرونده های قضایی پاسخگوی سوالات خبرنگاران خواهد بود و حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز به بیان آخرین خبرهای این حوزه می‌پردازد.

سخنگوی قوه قضاییه با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان اظهار کرد: برپاداری عدالت و جلوگیری از دست‌اندازی به حقوق مردم منجر به رشد استعداد‌ها می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری بیان کرد: انتخابات در هر مرحله تولید کننده قدرت ملی و حرکت دهنده مردم به سمت آزادی و استقلال است. برپایی این جشن ملی از دو جهت حائز اهمیت است. قوه قضاییه از مدت ها قبل تمام امکانات را برای برگزاری این انتخابات به کار گرفته است. در همین زمینه دستور رئیس قوه قضاییه به تمام مقامات قضایی مبنی بر پیشگیری از جرایم و اغماض از هر جرم انتخاباتی نشان دهنده یک عزم راسخ است. بی‌شک بر آن هستیم که با اقتدار کامل و بدون ملاحظه با هرگونه اراده مخل به اراده‌های متراکم ملی برخورد قاطع کرده و عزم راسخ ملت بزرگوار در حراست از آینده روشن خود حفاظت و صیانت کنیم.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده نیشکر هفت تپه و اینکه اسدبیگی متهم پرونده در زندان است یا خیر؟ گفت: براساس دادنامه صادره از محکمه صالح به اتهامات مقید در پرونده از جمله اتهام اخلال عمده در نظام ارزی کشور رسیدگی شد و او به ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دایمی از مشاغل دولتی و جزای نقدی به میزان ۱۲۶ میلیارد تومان و ضبط اموال محکوم شده است. او در ۲۵ مهر ماه سال ۱۴۰۰ به زندان معرفی شده و در این مدت از هیچ گونه ارفاقات قانونی مثل مرخصی بهره‌مند نبوده و به بیرون اعزام نشده است.

منبع: ایسنا

611892