۱۰ نکته جالب در مورد اتریوم که باید بدانید!

اتریوم (Ethereum) یکی از محبوب‌ترین آلت‌کوین‌های کریپتو برای کسب سود است. این پروژه قدرتمند دارای یک سیستم رایانه‌ای توزیع شده و غیر متمرکز است. قراردادهای هوشمند آن که نقطه قوت پروژه محسوب می‌شود، مبتنی بر فناوری blockchain بلاک‌چین تعبیه شده‌اند.
تصویر ۱۰ نکته جالب در مورد اتریوم که باید بدانید!

به گزارش سایت خبری پرسون، در درجه اول اتریوم، به دلیل قابلیت‌های قرارداد هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز (DAPP) شناخته شد. بااین‌حال، فراتر از این ویژگی‌های برجسته، درباره اتریوم حقایقی وجود دارد که دانستن آنها به روشن شدن مسیر سرمایه‌گذاری شما کمک می‌کند.

در این مقاله، ما به معرفی برخی از آمارها و حقایق غافلگیرکننده که قیمت اتریوم را تحت تاثیر قرار می‌دهند، می‌پردازیم.

اتریوم توسط جامعه فعال جان گرفت.

ایده اتریوم در سال ۲۰۱۳ توسط ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) مطرح شد، اما آن زمان او منابع کافی برای تحقق این رویا را نداشت. به همین دلیل او برای جمع آوری سرمایه اولیه به ایجاد جامعه فعال روی آورد که به موفقیت نیز تبدیل شد. در سال ۲۰۱۵، وی موفق به ایجاد و راه اندازی اتریوم شد و توانست پذیرش عموم کاربران را دریافت کند.

اتریوم توسط یک نوجوان ساخته شد.

آیا می‌دانید که ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار ملکه ارزهای دیجیتال اتریوم، در سال ۱۹۹۴ متولد شده است؟ او ایده ایجاد اتریوم را در سال ۲۰۱۳، که هنوز یک نوجوان بود، مطرح کرد. بوترین توسط برخی از سرمایه‌گذاران بازار، «جوانترین میلیونر کریپتویی جهان» لقب گرفته است.

بانک‌های بزرگ اتریوم را تحسین می‌کنند!

بیت کوین پیشینه بیشتری از اتریوم دارد و اغلب افراد فکر می‌کردند که اولین ارز دیجیتالی است که توسط بانک‌ها و مؤسسات مالی پذیرفته می‌شود. بااین‌حال، بانک‌ها طرف‌دار اتریوم هستند و از این پروژه پشتیبانی می‌کنند. به‌ تازگی، از یک استارتاپ، R3، در پلتفرم اتریوم برای عیب‌یابی مشکل بلاک‌چین در حضور شرکت‌های مشهور فناوری استفاده شده است. چه راهی بهتر برای به‌دست‌آوردن اعتماد به مؤسسات مالی نسبت به قراردادهای هوشمند؟ تقریباً ۸۴ مؤسسه مالی از پروژه R3 پشتیبانی می‌کنند.

اتر نام رمزارز شبکه است، نه اتریوم

برخی از سرمایه‌گذاران اتر و اتریوم را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. اتر نام رمزارز بومی شبکه اتریوم است که کاربران آن را معامله و در کیف پول ارز دیجیتال آن را ذخیره می‌کنند. اتریوم نیز نام شبکه اصلی بلاک‌چین است که توکن‌های اتریوم بر بستر آن ذخیره می‌شوند. اتر به‌عنوان یک توکن مجازی مانند سایر آلت‌کوین‌ها معامله می‌شود. همچنین در داخل شبکه اتریوم برای اجرای برنامه‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این، می‌توان از آن برای کسب درآمد از کارهایی که در داخل بلاکچین انجام شده است استفاده کرد.

اتریوم، چیزی فراتر از یک ارز دیجیتال است

درک اتریوم تنها به‌عنوان یک رمزارز، اشتباه است. اتریوم یک بستر مطمئن و کامل است که از برنامه‌های غیر متمرکز پشتیبانی می‌کند. جالب‌تر این است که به توسعه‌دهندگان و کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های خود را در بستر این شبکه بسازند و عرضه کنند. اتریوم یک بستر رمزنگاری و یک ابزار برنامه‌نویسی است.

پلتفرم Ethereum منبع‌باز است

Ethereum به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از همبستگی، زبان برنامه‌نویسی شبکه، برای آن کار کنند یا آن را از بین ببرند. با استفاده از این زبان، توسعه‌دهندگان می‌توانند رمزنگاری و DAPPهای خود را بدون خرابی، کلاهبرداری، تنظیم یا دخالت اشخاص ثالث ایجاد کنند. جامعه اتریوم آماده است تا به کسانی که مایل به همکاری با آنها هستند کمک کند.

گفته می‌شود که اتریوم در حال اجرای استانداردهای مرجع منبع‌باز است. پیش‌بینی می‌شود این استانداردها چندین ذی‌نفع در صنعت خودرو، مشاوره، مدیریت، سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی، سرگرمی، فناوری و سایر صنایع را پوشش دهد. منبع‌باز بودن اتریوم به توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به Cryptocurrency این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های هوشمند خود را اجرایی کنند.

اتریوم مانند بیت کوین محدودیتی ندارد!

بیت کوین شناخته‌شده‌ترین رمزارز بازار کریپتو است، اما به نظر می‌رسد اتریوم به‌زودی از آن پیشی می‌گیرد. عرضه نهایی بیت کوین به ۲۱ میلیون واحد محدود می‌شود و پس از آن امکان استخراج تجدد بیت کوین وجود ندارد. برای اتریوم چنین محدودیتی وجود ندارد. به‌زودی، تعداد توکن‌های اتر از بیت کوین بیشتر می‌شود.

Ethereum میزبان اکثریت ICO است

بیشتر توکن‌های نوظهور برای فروش اولیه توکن خود در اتریوم راه‌اندازی می‌شوند. بیش از سه چهارم فروش ICO در blockchain اتریوم میزبانی می‌شود. اکثر ICOها بر اساس استاندارد ERC-20 ساخته شده‌اند.

قراردادهای هوشمند

قراردادهای هوشمند به‌عنوان وسیله‌ای برای وثیقه عمل می‌کنند. هدف اصلی خدمات اتریوم حمایت از معاملات قرارداد هوشمند است. قرارداد هوشمند نیاز به واسطه‌ها را از بین می‌برند، بنابراین سیستم را بهینهتر می‌کنند.

Staking یکی دیگر از راه‌های عالی برای کسب درآمد منفعل است. شما می‌توانید ETH خود را جمع کنید و در طول سال درآمد منفعل داشته باشید.

خطرات امنیتی و نگرانی‌هایی درباره اتریوم وجود دارد!

می‌توان گفت که اتریوم هنوز در بعضی مواقع بیشتر از رقبای خود در خطر قرار دارد. امنیت سایبری مسئله اصلی برای هر رمزارز است، اما در اتریوم این مشکل کمی بزرگ‌تر است. به‌طوری‌که ارزش و ثبات این ارز به‌طورکلی زیر سؤال رفته است.

امنیت رمزارز اصلی‌ترین فاکتور به دلیل چالش‌های توسعه و فناوری که وجود دارد، محسوب می‌شود. علاوه بر این، اتریوم با شبکه و محدودیت‌ها و شکست‌هایی که داشته است در تحقق تقاضا برای کاربران خود مشکل دارد. این موضوع نیز یک نگرانی جدی است.

به طور خلاصه، نگرانی‌های امنیتی حدود 35000 قرارداد اتریوم را در معرض هک شدن قرار داده است. دلایل اصلی فناوری است و شامل برنامه نویسی ناکارآمد و اشکالات عمومی است. بنابراین، مراقب مشکلاتی که برای این پروژه به وجود آمده باشید.

جمع‌بندی

بلاکچین اتریوم در ماه‌های اخیر مورد استقبال سرمایه‌گذاران زیادی قرار گرفته است، زیرا توسعه‌دهندگان از آن برای ساخت مجموعه‌ای از پروژه‌های مالی غیرمتمرکز و NFT استفاده کرده‌اند. به گفته کارشناسان این حوزه، ظهور اپلیکیشن‌های جدید، در حال حاضر باعث ایجاد یک شبکه فوق‌العاده شده است، زیرا افزایش فعالیت باعث جذب بیشتر توسعه‌دهندگان به اتریوم می‌شود.

دانستن نکات و حقایق درباره اتریوم، نقش مهم آن در دنیای دیفای و تلاش‌های مداوم آن برای بهبود مقیاس‌پذیری را نشان می‌دهد. اتریوم همچنان باقدرت به شکل‌دهی آینده برنامه‌های غیرمتمرکز و بازتعریف نحوه تعامل کاربران با دارایی‌های دیجیتال ادامه می‌دهد. انتظار می‌رود این پروژه قدرتمند همواره جایگاه خود را به‌عنوان دومین رمزارز بزرگ دنیا حفظ کند و به ایجاد تغییرات مثبت در زندگی روزمره مردم ادامه دهد.

منبع: تبدیل

572945