نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی:

چرا لرستان را نادیده می گیرید

حجت السلام مبلغی نماینده کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت:  لرستان هم جزئی از ایران است آقایان مسئول بداد جوانان بیکار و پروژه های نیمه تمام لرستان برسید. مردم لر از شما انتظار دارند .چرا لرستان را نادیده می گیرید.

حجت السلام مبلغی نماینده کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، اظهار داشت: لرستان این خاک شهیدپرور یادگار بزرگان علمی و تاریخی سرزمین بلوط است این دیار برگ زرین تاریخ ایران است اما متاسفانه با داشتن منابع طبیعی و ‌آب فروان جز استانهای محروم است و در تقسیمات همیشه مورد تبعیض قرار می گیرد. چه فرقی بین لرستان و کردستان و یا کرمانشاه است ؟ قطعا هیچ فرقی نیست همه و همه ایرانی هستیم با قومیت های مختلف که همانند پازل ایران را تشکیل می دهیم اما بعضی از مسئولین که نمیخواهم نامی از آنها ببرم استانهای لرستان و سیستان را مورد تبعیض قرار می دهند از امکانات گرفته تا تایین بودجه.

مبلغی با اشاره به رنج پروژه های لرستان از کمبود اعتبارات گفت: این که می گویم تبعیض برای لرستان قائل می شوند بی دلیل نیست کافیست نگاهی به پروژه های نیمه تمام استان بیاندازید . دو «سد» در استان داریم که برای تامین بودجه ۱۰ سال است که درانتظارند. ورزشگاه فوتبال نیمه تمام بروجرد چند سال است که در بحث بودجه گرفتار شده و مبجور به کم کردن ظرفیت شد. ویا بحث فرودگاه این شهر که تنها روی کاغذ مانده درحالی که بهترین موقعیت رابرای ایجاد فرودگاه دارد چراکه شهر در دشتی وسیع واقع شده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس گفت: طرح های آبرسانی و جاده ای پلدختر و معمولان بعد از سیل ۹۸ نیز به همین طریق ازکمبود اعتبار تکمیل نشده اند؛ اگر از شهرهای نورآباد و الشتر بازدید کنید در میان راه می بینید که کودکان روستایی در کانکس های کوچک در آن سرما درس می خوانند این ها همه از نادیده گرفته شدن لرستان است.

درخصوص جاده های کوهدشت ماجرا برهمین منوال است مگر یک پروژه راه سازی چقدر باید طول بکشد؟ آیا ۲۰ سال کافی نیست؟ جاده های این منطقه همیشه مورد بی توجهی قرار گرفته است و اعتبارات آن صرف جاده های دیگر شده است. من نمیدانم چرا گاهی افراد غیر بومی را برمسند کاری در استان ما می گذارند که این اتفاقات رخ می دهد.


بیشتر بخوانید؛

درخواست برخورد قانونی با هتک کنندگان قوم بزرگ لر

کمبود اعتبارات، سد آبسرده را به فرودگاه خیالی بروجرد پیوند میزند


میلغی عنوان کرد: بی توجهی به جاده های کوهدشت و پلدختر آنقدر پیش رفته که روزانه سه کشته دارد. طی این نه ماه که از سال گذشته است ، ۲۰ مورد تصادف منجر به مرگ در این محور ها اتفاق افتاده است. در موضوع مسکن ملی کوهدشت و رومشکان نیز با تبعیض در حق ما اعتبار بسیار پایینی به شهرمان اختصاص دادند. کافیست نگاهی به تمام پروژه های نیمه تمام استان و برنامه هایی که روی کاغذ ماندند نگاه کنید آن زمان براحتی می توانید به حرف من برسید.

وی ادامه داد: در حق این استان که همیشه در تاریخ تا زمان حال درحال دفاع از سرزمین ایران بوده و هزاران شهید تقدیم خاک مقدس کشورمان کرده است تبعسض قائل شده اند. لرستان هم جزئی از ایران است آقایان مسئول بداد جوانان بیکار و پروژه های نیمه تمام لرستان برسید. مردم لر از شما انتظار دارند .چرا لرستان را نادیده می گیرید.

وی درخصوص توهین یک سلبریتی به قوم لر نیز اشاره کرد و گفت: توهین به قوم لر متاسفانه عادت شده است. اگر امروز این خانم « رهنما » توهین می کند برای این است که ما لرها در جواب توهین های قبلی به قوم مان به احترام فضای اجتماعی امنیتی کشور عزیزمان سکوت اختیار کردیم. چندی پیش هم سلبریتی خانم « کمالی » هم چنین توهینی کرد و چندی قبل تر در شهر « یزد » این توهین به قوم لر شد.
البته این موضوع هم از همین تبعیضات سرچشمه می گیرد. زمانی در صدا و سیما برنامه کودکی بنام « فیتیله» پخش می شد که در این برنامه یک جوک « ترکی » بیان شد بعد از آن هم فضای شهر تبریز ملتهب شد و تا اخراج « مجریان » این برنامه پیش رفت.

مبلغی گفت: خداروشکر ما لرها همیشه پشت امنیت کشور بوده و هستیم و فضایی را به اغتشاش نمی کشانیم اما این دلیل نمی شود که در این مورد نیز « لرستان » نادیده گرفته شود. توهین به اقوام یک « جرم» است. و این جرم باید در مجلس شورای اسلام به « قانون » تبدیل شود. چهار جواب به این توهین از سوی فعالان فرهنگی اجتماعی ورزشی سیاسی لرستان داده شد از جمله نویسنده جوان لر که با یادداشتی محترمانه و با اشاره به نقلی از حضرت علی (ع) به این توهین پاسخ دادند که واقعا از آنها لذت بردم.

نماینده « خرم آباد» « پلدختر» به زیبایی اعتراض خود را به نمایندگی از لرستان بیان کردند و در این خصوص باید از « علیرضا بیرانوند» قهرمان ملی لرستان و « فریبرز عرب نیا» نیز برای پاسخ به این توهین تشکر کرد.
مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

224214