ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

عملیات «وعده صادق» پیام‌های استراتژیکی برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای هم‌پیمان با آن ۲ در منطقه خلیج فارس داشت از جمله اینکه اگر از پایگاه‌های موجود در منطقه حمله‌ای علیه ایران انجام شود، این پایگاه‌ها هدف قرار خواهند گرفت.
وزیر خارجه کشورمان و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی عصر یکشنبه درباره عملیات ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به ویژه به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و همچنین تداوم بحران انسانی جاری در غزه رایزنی کردند.
کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی نحوه پاسخ به حمله تلافی‌جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تشکیل جلسه داد که شب گذشته با ده‌ها موشک و پهپاد مواضع رژیم صهیونیستی را هدف گرفت‌.
دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در مورد حملات شب گذشته ایران به اهدافی در اسرائیل، یادآور شد که جهان امروزی در آستانه یک بحران جدی و جدید در منطقه خاورمیانه قرار گرفته است.
یک مقام دولت آمریکا می‌گوید «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور در تماس تلفنی بامداد یکشنبه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، گفته ایالات متحده در هیچ عملیات هجومی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.
اقدام اخیر دولت دموکرات بایدن، گواه این مسئله است که امکان تعامل در چهارچوب برجام وجود ندارد و ظاهرا زودتر از آنچه که تصور می‌شد، ناقوس مرگ توافق هسته‌ای به‌صدا درآمده است.
در تماس تلفنی وزیر امور خارجه ایتالیا با امیرعبداللهیان؛

وزیر امور خارجه کشورمان: ایران همواره بخش مثبت تحولات منطقه بوده

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که ایران همواره بخش مثبت تحولات منطقه بوده و برای ثبات و امنیت پایدار منطقه هزینه زیادی را متحمل شده است.
رییس جمهور ضمن تجلیل از غیرت جوانان امت اسلامی در دفع فتنه‌های مختلف، تاکید کرد: توسعه روابط ایران و پاکستان خوشایند قدرت‌های سلطه‌گر نیست و آنها به دنبال شکاف بین ایران و پاکستان هستند.
رئیس جمهور با تسلیت شهادت سه فرزند رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پی حمله رژیم سفاک صهیونیستی به اردوگاه الشاطی تصریح کرد: رهبران مقاومت با این فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها همراه با ملت خود در خط مقدم آزادسازی قدس شریف قرار دارند.
اگر تهران تصمیم به انجام یک حمله "متناسب" با هدف "برقراری مجدد بازدارندگی" اش بگیرد، (تا به اسرائیل بفهماند که دیگر نباید چنین حمله‌ای را تکرار کند) ممکن است حملاتی موشکی را به یک سفارت خانه اسرائیل در نقطه‌ای از جهان انجام دهد.
۱۸۶روز ازعملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و شرایط برای مردم مظلوم غزه هر روز دردناک‌تر می‌شود اما روحیه مقاومت و جهادی همچنان در میان مردم غزه بالاست و این نقطه قوت ملت فلسطین است که نشان می‌دهد برخلاف بمباران‌ها و شهادت بیش از ۳۳هزارنفر و مجروح شدن حدود ۷۶هزار نفر، مردم غزه همچنان در برابر ابزار‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند.
در شرایط حساس و خطیر، اداره‌کنندگان کشورها زمانی می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند که حمایت و پشتیبانی مردم را داشته باشند. جمعیت شرکت‌کننده در راهپیمایی روز جهانی قدس که جمعه گذشته در ایران برگزار شد، بهترین شاخص و معیار برای دانستن این است که، مردم چه می‌خواهند. طبق اطلاعات دقیقی که به دست ما رسیده میزان مشارکت در این راهپیمایی ضدصهیونیستی «بی‌سابقه» بود.