قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مهمترین اخبار

تاریخ زندگی حضرت خدیجه علیها السلام اگر در جامعه تبیین شود هم در بحث اقتصاد مقاومتی که چندین سال است مطرح شده مفید است. چون یک زنی با آن ثروت آمده و در یک شرایط بسیار ساده زندگی کرده است.
قرآن کریم منبعی گرانبها از قصه‌های پندآموز است؛ داستان‌هایی شنیدنی از زندگی پیامبران که با اعجاز خود راه درست و غلط را به انسان نشان می‌دهند. در طرح ملی قرآنی مسطورا که با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه‌های نورانی اجرا می‌شود، قصه‌های قرآنی به زبان ساده و کودکانه اجرا شده است.
در گفتگو اختصاصی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا مشتاقیان با خبرنگار پرسون اصفهان مطرح شد:

دروغ گفتن گناه است، ولی روزه را باطل نمی کند!

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا مشتاقیان گفت : دروغ گفتن گناه است ولی روزه را باطل نمی کند. تنها دروغ بستن به خدا و پیامبر و ائمه و حضرت زهرا سلام الله علیهم اجمعین است که علاوه بر گناه داشتن روزه را نیز باطل می کند.
میهمان افطاری حرم امام رضا (ع)، آرزوی همه روزه‌دارانی است که پا به ماه میهمانی خدا گذاشته‌اند، در این گزارش برای شما می‌گوییم که چگونه بر سفره احسان امام مهربانی می‌توانیم حاضر شویم؟ خوراکی‌های سفره افطار حرم مطهر چیست؟ و چه کسانی کمک می‌کنند که بزرگ‌ترین مراسم افطاری جهان اسلام برگزار شود.
در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) علت نام‌گذاری ماه مبارک رمضان به "رمضان" اینگونه بیان شده است: "این ماه را "رمضان" نامیدند چون گناهان را می‌زداید. "
ماه رمضان نهمین ماه از ماه‌های قمری و نزد خداوند بهترین ماه‌ها است، روزهایش بهترین روز، شب‌هایش بهترین شب و ساعاتش بهترین ساعات است. این ماه بسیار پر فضیلت بوده و با همه ماه‌ها فرق دارد و برای آن اعمالی سفارش شده است.