آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

تمام موارد مربوط به اعتراضات، انصرافی‌ها و تعیین نیروهای جایگزین آزمون استخدام سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در قالب کارنامه نهایی به‌ روزرسانی شده و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قابل مشاهده است.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد:

تدوین سند تحول بنیادین آخرین خدمت شورای عالی آموزش و پرورش

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آخرین خدمت این شورا تدوین سند تحول بنیادین است، در دوره بی‌ثباتی مدیریتی و تغییر متعدد وزرای آموزش و پرورش، اگر ثبات و استقلال شورای عالی نبود، امروز نامی از سند باقی نمی‌ماند.
آموزش پرورش استان اصفهان فراهم میکند:

۷۰۰۰ فضا برای اسکان مسافران نوروزی در اصفهان

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از هفته آخر اسفند ماه پذیرش میهمانان نوروزی را خواهیم داشت، پایان اسکان ۱۲ فروردین و میهمانان تحت پوشش بیمه مسافرین خواهند بود.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

مسیر آینده کشور از مدرسه ها می‌گذرد

مسیر آینده کشور از مدرسه ها می‌گذرد و بذر پیشرفت و افتخار آینده کشور در مدرسه‌ها کاشته می شود و در همین راستا سند تحول بنیادین بر تربیت چندساحتی دانش آموزان تاکید دارد و تمرکز بر پیشرفت و تربیت همه جانبه فرزندان ایران اسلامی است.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ساخت ۱۰۵ هزار مدرسه توسط این سازمان خبر داد و گفت: در زلزله بم، مدارس استاندارد در برابر زلزله مقاوم ماندند، نهضت مقاوم سازی آغاز شد؛ ۶۵ درصد مدارس ناایمن بودند اما اکنون ۱۸ درصد مدارس ناایمن هستند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تاسیس مدارس شبانه‌روزی سمپاد در دستور کار قرار گرفته تا دانش‌آموزان تیزهوش مدارس محروم که بدلیل بعد مسافت نمی‌توانستند وارد این مدارس شوند، از این امکان بهره‌مند شوند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزان رای اولی در ۱۱ اسفند فرمان ولی را اجابت می‌کنند، نوشت: همه می‌آییم، خانواده‌ها وهمکلاسی‌ها را هم دعوت خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی از خانه‌دار شدن ۱۰۰ هزار فرهنگی خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ امضا شده، زمین‌های مناسب برای ساخت این خانه‌ها در ۱۸ استان تعیین شده است و این خانه‌ها تا پایان دولت تحویل داده می‌شود.
سخنگوی وزارت آموزش‌ و پرورش با تکذیب اخراج دو معلم‌بلاگری که طی روز‌های گذشته اخبار آن در فضای مجازی منتشر شده است گفت: کسی اخراج نشده بلکه به این معلم‌ها «اخطار» داده‌ایم.
با توجه به تداوم بارش برف و باران، برودت و سرمای شدید در نواحی مختلف کشور، مدارس برخی شهرها و استان‌های کشور، امروز «سه‌شنبه، هشتم اسفند ماه ۱۴۰۲»، تعطیل است و آموزش به صورت مجازی و غیرحضوری خواهد بود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی اظهار کرد: قرار است با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم.
چند روز پیش، خبری منتشر شد که در آن پارادوکس عجیبی داشت: «بلاگرمعلم»! تیتر خبر این بود: «ممنوعیت فیلمبرداری بلاگرمعلم‌ها از دانش‌آموزان»
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، تاریخ دقیق آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد و گفت: حدود ۲۸ هزار نفر در آزمون استخدامی ۱۸ اسفند برای آموزگاری جذب می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰ درصد از سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان به نخبگان ملی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و هنری اختصاص یافته است تا شاهد حضور نخبگان در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت کشور باشیم.