آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

مدارس آذربایجان شرقی در سطح عالی هستند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: با مشارکت اولیا و دانش آموزان و معلمان اول مهر آبادی را شاهد خواهیم بود.
وزیر آموزش و پرورش:

باید قدر معلمان را بدانیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید قدر معلمان را بدانیم و دو عنصر و دو مؤلفه مهم مدرسه و معلم را بر صدر بنشانیم. باید به نحوی عمل کنیم که معلم هیچ دغدغه‌ای نداشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش موضوع ارائه شناسنامه اخلاقی به معلمان را کذب محض دانست و گفت: اگر کانالی و جایی این موضوع را مطرح کرده، مستنداتش را ارائه دهد، من جواب می‌دهم. این در حالیست که آب و برق هیچ مدرسه‌ای هم قطع نخواهد ماند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در جذب نیروی انسانی باید حساسیت به خرج دهیم و صلاحیت و شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان و مدیران را مدنظر داشته باشیم تا مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی شویم.
مدیرکل اداره انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش مرجع تصویب نرخ لباس مدارس نیست گفت: نرخ مصوب شده روپوش مدارس شهر تهران و سایر شهرها، بالای یک میلیون تومان نیست و والدین در صورت شکایت می‌توانند به ادارات آموزش و پرورش و انجمن اولیاء و مربیان مراجعه کنند.
معاون شورای عالی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه والدین می‌توانند نسبت به انتشار تصاویر دانش‌آموزان در فضای مجازی شکایت کنند، گفت: انتشار هر گونه فیلم و تصویر از دانش‌آموزان که منجر به تحقیر آنها شود، ممنوع شد.
اواخر تیرماه امسال، تصویری از نمرات امتحان نهایی دانش آموزان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد بالاترین میانگین نمرات نهایی مربوط به استان یزد و پایین‌ترین مربوط به سیستان‌وبلوچستان است.

سخنگوی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: مطابق قانون آموزش کشور مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، زمان بازگشایی مدارس اول مهر است و تقویم زمان حضور برای نوآموزان اعلام می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای استفاده از نخبگان به عنوان مشاوران جوان رایزنی خواهیم کرد گفت: تاثیر معدل در کنکور دغدغه دانش‌آموزان است و بارها طی این چند روز گفتم که این موضوع را به شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس و پیگیری خواهم کرد.

مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور آخرین زمان ثبت درخواست و یا ویرایش اطلاعات والدین جهت سرویس مدرسه برای سال‌تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در سامانه (سپند) را ۱۰ شهریور اعلام کرد و گفت: «به هیچ عنوان زمان ثبت‌نام تمدید نخواهد شد.»
سازمان آگهی های پرسون