دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت روز ارتش نوشت: همکاری و مشارکت ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های بدیع و باشکوهی شد که نمونه بارز و موفق آن در اجرای کامل و بی‌نقص عملیات «وعده صادق» تحقق یافت.
وزیر خارجه کشورمان و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی عصر یکشنبه درباره عملیات ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به ویژه به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و همچنین تداوم بحران انسانی جاری در غزه رایزنی کردند.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با تبریک و قدردانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تلافی جنایت صهیونیست ها در حمله به کنسولگری ایران در سوریه، این دستاورد بزرگ در عملیات وعده صادق را گامی بلند برای عملیات نهایی دفع غده سرطانی رژیم صهیونیستی از جغرافیای جهان اسلام دانست.
«چند روزی است که علاوه بر این‌ها جنگ روانی علیه مردم ایران هم آغاز شده است، رسانه‌های مختلف غربی و برخی تحلیلگران سعی دارند تا ترس قریب‌الوقوعی نیز بر ذهن مردم بیندازند. نمونه‌اش اتفاقی است که روز گذشته افتاد. طی یک هک سیستمی به گفته سردار جلالی، تقریباً برای بسیاری از افراد جامعه ایران، پیامی صادر شد که مصداق بارز یک جنگ روانی بود.»
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه قصدی بر ادامه عملیات علیه اسرائیل نداریم، عملیات از نظر ما خاتمه یافته است، اظهار داشت: چنانچه رژیم صهیونیستی عملیات دیگری را انجام دهد، پاسخ ما گسترده تر خواهد بود. سعی کردیم عملیات در حد تنبیه باشد،.
عملیات وعده صادق به صورت واقعی، بخش کوچکی از توان نظامی و دفاعی ملت ایران را به نمایش گذاشت. دشمنان باید بر روی این نکته بیش از پیش توجه و تامل داشته باشند و از این پس در مقابل ملت بزرگ و مقتدر ایران، دچار خطای محاسباتی نشوند.
اعتراف سه دهه پیش رژیم بعث عراق در استفاده از سلاح‌های شیمیایی درحالی مطرح شد که بیش از ۱۰درصد جانبازان دفاع مقدس را جانبازان شیمیایی تشکیل می‌دهند و در طول این سال‌ها بیش از ۱۰ هزار نفر از آنان به شهادت رسیده‌اند.