دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

ناگفته پیداست که وزارت کشور بعنوان مجری و مسئول برگزاری این رویداد ملی و حماسی نقش مهمی در بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات برعهده دارد.
معاون رئیس‌جمهور در حوزه زنان و امور خانواده:

نقش موثر فضای مجازی در افزایش آمار طلاق

انیسه خزعلی در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده فضای مجازی در افزایش آمار طلاق نقش موثری دارد و فضای مسموم آن به خانواده‌ها آسیب می‌زند.
روزنامه هم میهن نوشت:اینکه آقای رئیسی می‌گویند استقراض نکردیم و پول چاپ نکردیم، بر فرض درستی (که مطابق با آمارهای رسمی هم نیست) مشکلی را حل نمی‌کند.
یک راه وجود دارد که البته در قاموس ســاختار انتخاباتی نیست، اما شاید در حالت ضرورت این امکان به وجود آید اینکه انتخابات را به مدت دوماه عقــب بیندازند و کل پروســه ثبت نام و اقدامات انتخابات را دوباره برای کسانی که به هر دلیلی ثبت نام نکردنــد یا امکان ثبت نام نداشتند باز کنند تا دوباره ببینیم تا بستری بــرای اجرای نظرات رهبری از طرف وزارت کشور و دولت بوجود آید.
روزنامه شرق نوشت:دولت رئیسی با این ایده بر سر کار آمده بود که برداشت‌های سنتی از ارزش‌ها را حداکثری کند. نه‌تنها چنین اتفاقی نیفتاد بلکه پافشاری دولت بر این ایده‌ها و تصورهای آرمانی موجب جدال دولت و ملت شد که تجلی آن را می‌توان در جریان حوادث 1401 مشاهده کرد.
دبیر شورای نگهبان گفت: وقایع سال ۸۸ و فتنه‌ای که در آن سال با حمایت دشمنان خارجی در کشور به وجود آمد و با بصیرت و ایمان مردم، خنثی شد، مسئله کوچکی نیست و هرگز نباید فراموش شود.
انتخابات مقدمه تحول در کشور است و کشوری که پیشرفت، غلبه بر مشکلات، خنثی‌سازی توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان بیرونی، و رفع و دفع موانع را از مسیر حمایت دلگرم کننده و حضور آگاهانه و حداکثری ملت در انتخابات دنبال کند پا در مسیر تحول گذاشته و کارآمدی نظام در حوزه اجرا را تضمین می‌کند.
یکی از نشانه‌های بن‌بست و گسیختگی فکری و عملی هر نیروی سیاسی، زمانی است که در برابر واقعیت مقاومت می‌کند و آن را به رسمیت نمی‌شناسد و حاضر نیست که تن به خواست اکثریت دهد. به ویژه انکار واقعیت‌هایی که حتی نیاز به سنجش هم ندارند و با چشمان غیرمسلح هم قابل دیده شدن است.
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان قرار است روز چهارم ژانویه، برابر با ۱۴ دی‌ماه به ترکیه سفر و با مقامات بلند پایه این کشور دیدار کند.
سخنگوی دولت گفت: در وقایع اخیر غزه و روز گذشته، ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی برای جهانیان مشخص شده و هرچه دست‌وپا بزنند، سرپوشی برای آنها و اقدامات و حامیان آنها نخواهد بود.
سخنگوی دولت با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی گفت: در ۲سال گذشته بیش از ۶هزار کارگاه، کارخانه و کسب‌وکارهای تعطیل یا نیمه تعطیل، فعال شده و به چرخه تولید بازگردانده شدند.