پیشنهادی برای انتخابات

یک راه وجود دارد که البته در قاموس ســاختار انتخاباتی نیست، اما شاید در حالت ضرورت این امکان به وجود آید اینکه انتخابات را به مدت دوماه عقــب بیندازند و کل پروســه ثبت نام و اقدامات انتخابات را دوباره برای کسانی که به هر دلیلی ثبت نام نکردنــد یا امکان ثبت نام نداشتند باز کنند تا دوباره ببینیم تا بستری بــرای اجرای نظرات رهبری از طرف وزارت کشور و دولت بوجود آید.
تصویر پیشنهادی برای انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدصادق جوادی حصار فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی نوشت: هر چند که بسیار مطرح می شود پس از بیانات مقام معظم رهبری احتمالا شاهد تغییراتی از سوی شورای نگهبان در راستای مشارکت حداکثری باشیم؛ اما به نظر نمی رسد که چندان تغییر جدی رخ دهد و سابقه شورای نگهبان نیــز چنین چیزی را نشان نمی دهد. رهبری همواره بر مشارکت، عدالت و رقابت تاکید داشته اند.

مواجهه جریانات سیاسی به ویژه اصلاح طلبان با انتخابات نیز بستگی به دستگاه های اجرایی و نظارتی مثل وزارت کشور و شورای نگهبان دارد. اکنون تمام آمار و ارقامی که می آید آمار مطلوبی نیســت و اتفاق تعیین کننده ای هم در این چشم انداز دیده نمی شود و معلوم نیست که شورای نگهبان در نهایــت می خواهد چه کار کند. خیلــی از افراد اصلا در انتخابات ثبت نــام نکرده اند که بخواهند شرکت کنند و کنش سیاسی داشته باشند.

البته یک راه وجود دارد که البته در قاموس ســاختار انتخاباتی نیست، اما شاید در حالت ضرورت این امکان به وجود آید اینکه انتخابات را به مدت دوماه عقــب بیندازند و کل پروســه ثبت نام و اقدامات انتخابات را دوباره برای کسانی که به هر دلیلی ثبت نام نکردنــد یا امکان ثبت نام نداشتند باز کنند تا دوباره ببینیم تا بستری بــرای اجرای نظرات رهبری از طرف وزارت کشور و دولت بوجود آید.

آن زمان مردم به طور جدی تری احساس کنند که در انتخابات گوش شنوایی برای مطالبات و اعتراضات آنها وجود دارد. یعنــی همین عمل خود نشان می دهد که تصمیم دولت و بخش های حاکمیتی مبنی بر توجه و خواست و نظر مردم است و انتخابات را نیز با گرایش های مردمی مدیریت کنند و هیأت های اجرایی و نظارت از نمایندگان متنوع و غیر جناحی مردمی باشند که بتوانند امکان یک انتخابات رقابتی را فراهم کنند. البته اینکه گفته می شود شــورای نگهبان رد شــده های اصلاح طلب و معتدل را بازگرداند باید اذعان داشت که به طور کلی ایــن افراد آنچنان زیاد نبوده اند و بسیاری از اصلاح طلبان ثبت نام نکردند و همان اندکی هم که ثبت نام کردند رد صلاحیت شدند.

امــا اینکه اندک اصلاح طلبان نیــز بخواهند با اعتدالیون ائتلاف کنند تا به یک لیست واحد برسند از سر ناچاری اتفاق می افتد و الاقاطبه اصلاح طلبان بر این نظر هستند که نظر ما به نمایندگی از بخش اصلاح طلب جامعه تامین نشده و نمی شود و بنابراین خیلی امیدی نیست.

منبع: آرمان ملی

573957