مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس با بیان اینکه «برخی را می‌بینم که قلبشان راضی نیست دولت موفق شود» گفت: «کمین‌کردن برای شکست دولت خلاف رضایت حضرت آقاست.»
نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور برای استفاده از اهل سنت در کابینه دولت گفت: ما در مجلس شورای اسلامی، بر حسب وظیفه و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری از اقدامات خردمندانه، دلسوزانه و عالمانه دولت، شجاعانه‌تر از قبل حمایت خواهیم کرد و ذره‌ای از منافع عمومی مردم و کشور کوتاه نخواهیم آمد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت یکسان‌سازی نرخ ارز در کشور، معتقد است که این اقدام هرچند ممکن است در کوتاه‌مدت تورم ایجاد کند، اما در بلندمدت منجر به کاهش فساد و بهبود شرایط اقتصادی خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اظهارات خاندوزی گفت: شرط مجلس هم برای پذیرش و تصویب مساله تبدیل نرخ ارز ترجیحی این بود که زیرساخت‌ها فراهم شده و کالابرگ الکترونیکی اختصاص داده شود و پس از آن این موضوع به اجرا دربیاید. اگر این اتفاق رخ می‌داد، مردم نگرانی بسیار کمتری نسبت به تامین مایحتاج خود داشتند اما چنین نشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن مطالبه ردصلاحیت نمایندگان حامی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گوید: حداقل کاری که در مورد عاملین حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شود انجام داد این است که اجازه ندهند این افراد در دور بعدی وارد مجلس و دولت شوند.
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس اجازه افزایش قیمت بنزین را نمی دهد. در هر کاری که قرار است انجام شود، نباید اجازه داد به طبقات پایین و ضعیف جامعه خسارت وارد شود. وقتی انرژی و سوخت گران می شود، روی همه مسیرها تاثیر می گذارد. هر سیاستی که دولت می خواهد اجرا کند، حتما با هماهنگی مجلس و مردم خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی، کسب مقام نخست المپیاد دانش‌آموزی نجوم توسط نوجوانان ایرانی را تبریک گفت.
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس اجازه افزایش قیمت بنزین را نمی دهد. در هر کاری که قرار است انجام شود، نباید اجازه داد به طبقات پایین و ضعیف جامعه خسارت وارد شود. وقتی انرژی و سوخت گران می شود، روی همه مسیرها تاثیر می گذارد. هر سیاستی که دولت می خواهد اجرا کند، حتما با هماهنگی مجلس و مردم خواهد بود.
حسین صمصامی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه‌ای را با امضای ۱۰۷ نماینده به رئیس جمهور داده‌ایم که در آن راهکار خروج از وضعیت موجود را بیان کرده‌ایم و در رأس آن به سیاست‌های ارزی اشاره کرده‌ایم.
نماینده شیراز در مجلس گفت: در اینکه ما باید زمینه استفاده از فضای مجازی را برای عموم مردم فراهم کنیم و به آنها قدرت انتخاب دهیم که بهترین پیام‌رسان داخلی یا خارجی را انتخاب کنند، شکی نیست اما قوانین کشور در حوزه فضای مجازی باید در اولویت قرار گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس درباره این‌که چندی پیش آماری جمعیت اتباع به ویژه اتباع افغانستانی در ایران منتشر که موجب نگرانی افکار عمومی شد آیا این آمارها درست است، بیان کرد: خیر؛ آمارها متفاوت است هنوز آمار رسمی را هیچ‌کدام از دستگاه‌ها اعلام نکرده‌اند و رسمی‌ترین آمار را هم باید وزارت کشور ارائه دهد چراکه مرجع قانونی وزارت کشور و اداره کل اتباع است که آن‌ها هم قرار شد وقتی طرح ساماندهی تمام شد در پایان این طرح یک آمار رسمی بدهند.
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:درباره وزرا نیاز به استعفا از نمایندگی مجلس نیست و زمانی که نمایندگان به فردی که نماینده مجلس بوده است برای تصدی وزارتخانه‌ها رأی اعتماد می‌دهند، به منزله پذیرش استعفای آن فرد از نمایندگی مجلس است.
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه می‌گوید: حرکت قالیباف در جلسه رأی اعتماد برخلاف تصورات بسیاری از جریان‌های سیاسی مبتنی بر نگاه عاقلانه و تمشیت واقع‌بینانه از جامعه کنونی ایران بود .
سازمان آگهی های پرسون