همدان

سرپرست تیم کاوش معبد لائودیسه نهاوند گفت: در فصل هفتم کاوش معبد لائودیسه‌ سرنخی از معبد پیدا نشد و برای یافتن این معبد به یک فصل دیگر کاوش نیاز داریم.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: بیمار ۵۸ ساله مرگ مغزی شده نهاوندی به بیمارستان سینا برای پیوند اعضاء منتقل شد.
حصارکشی در عرصه «کتیبه‌های گنجنامه» ممنوع است

دخالت در حفاظت از کتیبه‌های ۲۵۰۰ ساله؛ آری یا خیر؟

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان اعلام کرد: کتیبه‌های گنجنامه ۲۵۰۰ سال است که در فضای باز بوده و همچنان باقیمانده‌اند، اگر فرسایشی بوده در بازه ۵۰ تا ۱۰۰ سال اول برایش رخ داده و پس از آن فرسایش کُند شده بنابراین با هر گونه دستکاری ممکن است فرسایش تند کتیبه رقم بخورد.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: تویسرکان در صورت ثبت جهانی در سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد(فائو) به پایتخت گردوی جهان تبدیل می‌شود.
رئیس پلیس راه استان همدان از افزایش هفت درصدی ترددهای اربعین در جاده‌های این استان خبر داد و گفت: در طرح اربعین امسال (۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲) ۲۲میلیون تردد با سامانه‌های تردد شمار به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد افزایش داشته است.
رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اورژانس استان نیازمند ۱۰۰ نیروی تکنسین است که بزودی ۳۵ نفر از این تعداد جذب می شوند.
کارشناس بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سبزیجات همدان آلوده به فاضلاب نیستند گفت: امسال سطح زیر کشت سبزی با فاضلاب در استان کم بوده و با متخلفان هم برخورد لازم صورت گرفته است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه امروز دولت به دنبال تکریم فعلان اقتصادی است گفت: یکی از برکات تحریم‌ها این بود که اقتصاد را از وابستگی به نفت فاصله داد.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: از آغاز طرح اربعین حسینی (۲۷ مرداد) تاکنون آمار تردد در راه‌های ارتباطی استان ۶.۴ درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: متأسفانه با وجود تأکیدات فراوان مقام‌ معظم رهبری نسبت به مسأله فرزندآوری، ذهن آحاد جامعه را نسبت به این امر مهم به عنوان یک واجب عینی و شرعی روشن نکرده‌ایم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: شرایط همدان عادی نیست بلکه کمبود معلم بحرانیست که باید حل شود و همدان نیاز به مجوزهای خاص دارد.