اگر این غذاها را هوس می‌کنید مراقب خودتان باشید

متخصصان با توجه به غذاهایی که هوس می‌کنید به شما می‌گویند که بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد. ولع خوردن خیلی از اوقات شدید و حتی غیرقابل کنترل است اما طبق گفته متخصصان تغذیه اشتیاق به خوردن بعضی از مواد می‌تواند ناشی از کمبود مواد مغذی در بدن باشد و آن را تهدید کند.
تصویر اگر این غذاها را هوس می‌کنید مراقب خودتان باشید

به گزارش سایت خبری پرسون، برای مثال گفته می‌شود هوس شدید به شکلات می‌تواند نشانه کمبود منیزیم باشد. منیزیم یک ماده ضروری برای بدن است که به تنظیم عملکرد عضلات و سطح قند و فشار خون کمک می‌کند در این مواقع باید به فکر خوردن آجیل و سبزیجات باشید. کمبود پروتئین و نیتروژن هم منجر به هوس خوردن نان و پاستا می‌شود و باید برای رفع آن گوشت قرمز، لوبیا و ماهی چرب مصرف کنید.

ولع خوردن برای خوراکی‌های قندی نیز می‌تواند ناشی از کمبود کروم و فسفر بدنتان باشد که در این مواقع باید به خوردن غذاهای غنی از کروم، کربوهیدرات، و چربی‌ها بپردازید، چراکه این ماده برای تامین انرژی، ترمیم سلول متابولسیم سالم بدن مورد نیاز است. با خوردن مرغ، پنیر، انگور، سیب زمینی و تخم مرغ کمبود این مواد می‌تواند رفع شود.

ولع خوردن غذاهای روغنی یا سرخ شده نشان می‌دهد که کلسیوم بدن شما کم شده است که می‌توانید با عدس، شیر و پنیر آن را جبران کنید. کمبود کلسیم در بدن می‌تواند به مشکلاتی مانند شکنندگی و شل شدن استخوان‌ها منجر شود.

کمبود کلرید و سیلیکون هم با هوس غذاهای نمکی مانند چیپس و سایر تنقلات شور خود را نشان می‌دهند که می‌توانید آن را با ماهی پرچرب جبران کنید. کلرید یکی از مهمترین الکترولیت‌های خون محسوب می‌شود که به تعادل فشار خون و میزان مایعات داخل و خارج سلول‌ها کمک می‌کند. سیلیکون هم به همان اندازه برای سلامتی مهم است چرا که باعث تقویت استخوان‌ها و رشد سلول‌های جدید در پوست، مو و ناخن‌ها می‌‎شود و علائم پیری را کاهش می‌دهد.

منبع: روزیاتو

669075