نه به ظرف‌های نشسته! علت تمیز نشستن ظرفشویی چیست؟

تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی یک مشکل بزرگ است که باعث زحمت و صرف انرژی دوباره برای شستن ظروف می‌شود. بنابراین باید هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کرد.

تصویر نه به ظرف‌های نشسته! علت تمیز نشستن ظرفشویی چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در روزگاری نه چندان دور بارها بعد از مهمانی‌هایی که با یک کوه ظرف نشسته همراه هستند، بشنوید که ای‌کاش ماشینی طراحی می‌شد که ظرف‌ها را می‌شست. البته در سالیان اخیر به سرعت ماشین‌های ظرفشویی وارد بازار شدند و جای خود را در خانه‌ها و سبک زندگی بسیاری از افراد باز کردند. با این حال یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌ها می‌تواند این باشد که ظرف‌هایی که از ماشین ظرفشویی خارج می‌کنید تمیز نشده باشند!

در این مطلب به علت تمیز نشدن ظرف‌ها بعد از اتمام کار ماشین ظرفشویی اشاره خواهیم کرد و با راهکارهایی برای بهبود عملکرد ماشین‌های ظرفشویی و همین‌طور بهترین مراکز برای تعمیر ظرفشویی در کرج آشنا خواهیم شد.

ایرادهای رایج در ماشین‌های ظرفشویی

در میان مشکلات متنوعی که ممکن است برای ماشین‌های ظرفشویی ایجاد شود، برخی از مشکلات پرتکرارتر هستند. این ایرادهای رایج ماشین‌های ظرفشویی عبارتند از:

  • خشک نشدن ظرف‌ها بعد از شست‌وشو
  • تمیز نشدن ظرف‌ها بعد از اتمام کار ظرفشویی
  • روشن نشدن ماشین ظرفشویی
  • تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی
  • زیاد شدن مدت زمان شست‌وشو در ظرفشویی

اولین نکته‌ای که در هنگام بروز هر یک از این مشکلات در ماشین ظرفشویی خود باید به آن توجه کنید این است که هر قدر مشکلی که بروز پیدا کرده به نظر کوچک برسد، لازم است که برای اصلاح و بهبود آن اقدام کنید. اگر بعد از بروز یک مشکل سطحی ماشین ظرفشویی خود را به حال خودش رها کنید، در ادامه مشکل جدی‌تر خواهد شد و برای رفع آن نیاز به ‌صرف هزینه و تلاش بیشتری خواهید داشت.

معمولاً در این مراحل با یک بررسی ساده و کوتاه می‌توان به عیب‌یابی و تعمیر دستگاه ماشین ظرفشویی پرداخت. با توجه به هزینه بسیار بالای خرید مجدد ماشین ظرفشویی توصیه ما به شما این است که در همان گام‌های ابتدایی به سرعت نسبت به انجام تعمیرات برای ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید. با توجه به پیشرفته بودن و تنوع سیستم ماشین‌های ظرفشویی متنوع موجود در بازار بهترین انتخاب این است که به نمایندگی ماشین ظرفشویی مورد نظر مراجعه کنید.

مجموعه انتخاب تعمیر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تعمیرات لوازم خانگی شما در کرج است. لازم به ذکر است که این مجموعه به‌عنوان نمایندگی مجاز بسیاری از برندهای شناخته شده فعالیت دارد و تکنسین‌های حرفه‌ای آن، به سیستم ماشین‌های ظرفشویی برندهای مورد نظر تسلط کامل دارند. به همین خاطر اگر به دنبال تعمیر ماشین ظرفشویی خود هستید، انتخاب تعمیر به عنوان نمایندگی بسیاری از برندهای ایرانی و خارجی مانند نمایندگی ال جی در کرج انتخاب بسیار خوبی برای شما است.

تعمیر ظرفشویی در کرج

علت تمیز نشدن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی

دلایل مختلفی می‌تواند باعث عدم کارکرد درست ماشین ظرفشویی و تمیز نشدن ظرف‌ها بعد از پایان مدت زمان شست‌وشو شوند. در ادامه با هر یک از این دلایل به طور کامل آشنا خواهید شد.

  • یکی از اصلی‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث خوب تمیز نشدن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی شود این است که از شوینده مناسب برای دستگاه خود استفاده نکنید. ضروری است که قرص یا پودر ظرفشویی مورد استفاده شما، اصل و مطابق با استانداردهای ماشین ظرفشویی مورد استفاده شما باشد.
  • تنظیم نادرست برنامه‌های ماشین ظرفشویی یکی از دیگر دلایلی است که می‌تواند باعث تمیز نشدن ظرف‌ها بعد از تمام شدن مدت زمان کارکرد ماشین ظرفشویی شود. با توجه به میزان کثیف بودن ظرف‌ها می‌توانید درجه‌ای از سختی آب و برنامه شست‌وشویی را انتخاب کنید که برای شست‌وشوی ظرف‌های شما مناسب‌تر است. انتخاب تنظیمات نادرست می‌تواند باعث تمیز نشدن خوب و کامل ظرف‌های شما شود.
  • چیدمان نادرست ظرف‌ها در ظرفشویی یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند باعث تمیز نشدن ظرف‌ها شود. علت این موضوع این است که با چیدمان نامناسب جلوی رسیدن آب به برخی از ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی گرفته می‌شود و در نتیجه آن همه ظرف‌ها به طور کامل تمیز نخواهند شد.
  • دمای نامناسب آب هم یکی از مواردی است که می‌تواند باعث شود که ظرف‌ها به قدر کافی تمیز نشوند. سرد بودن آب ماشین ظرفشویی می‌تواند نشانگر وجود مشکلی در ترموستات یا المنت دستگاه باشد. در این شرایط باید برای رفع اشکال دستگاه خود اقدام کنید.
  • اگر فیلتر ماشین ظرفشویی خود را به صورت منظم و دوره‌ای تخلیه نکنید، ممکن است گرفتگی فیلتر رخ دهد که خود باعث اختلال در آبکشی ظرف‌ها و در نتیجه کثیف ماندن ظرف‌ها شود.
  • اگر علاوه بر این که ظرف‌های شما در ماشین ظرفشویی به‌خوبی تمیز نمی‌شوند صدای وز وز هم از دستگاه خود می‌شنوید، احتمال خیلی زیادی وجود دارد که پمپ دستگاه ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده باشد. گرفتگی سوراخ بازوهای آبپاش و یا خرابی آن‌ها هم می‌تواند یکی از دلایل بروز مشکل در ماشین ظرفشویی شما باشد. در این شرایط با مراجعه به یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی معتبر می‌توانید به‌سادگی این مشکل را برطرف کنید.
  • در برخی از موارد ممکن است که ایراد ماشین ظرفشویی شما بنیادی‌تر باشد و علت تمیز نشدن ظرف‌های شما در ماشین ظرفشویی به دلایلی مانند خرابی برد الکتریکی ماشین ظرفشویی بازگردد. در این موارد لازم است که برای رفع اشکال ماشین ظرفشویی خود با تکنسین‌های حرفه‌ای و با سابقه‌ای که تجربه تعمیر ماشین ظرفشویی برند مورد نظر شما را دارند برای تعمیر دستگاه خود تماس بگیرید.

تعمیر ظرفشویی ال جی در کرج

چگونه از بروز مشکل در ماشین ظرفشویی خود جلوگیری کنیم؟

  • سرویس‌های دوره‌ای را جدی بگیرید

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از بروز مشکل در ماشین ظرفشویی این است که سرویس‌های دوره‌ای را به صورت منظم انجام دهید. با این کار حتی در صورت بروز مشکل، پیش از این که آسیبی به دستگاه شما وارد شود، آن را اصلاح خواهید کرد.

  • از مواد شوینده مناسب استفاده کنید

استفاده از شوینده‌های نامناسب نه تنها باعث می‌شود که به ظروف شما آسیب وارد شود بلکه به دستگاه ماشین ظرفشویی شما هم آسیب وارد خواهد کرد.

  • جرم‌گیری دستگاه

لازم است که دستگاه خود را به صورت منظم و در موعد مشخص جرم‌گیری کنید. برای این کار می‌توانید از ساشه‌های مخصوص جرم‌گیری استفاده کنید. به طور کلی جرم‌گیری دستگاه هر 6 ماه یکبار انجام می‌شود. با این حال بهتر است که بازه مناسب برای جرم‌گیری دستگاه خود را با توجه به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خودتان انتخاب کنید.

  • تمیز کردن ماشین ظرفشویی

تمیز نگه داشتن داخل ماشین ظرفشویی، نوارهای پلاستیکی اطراف در و همین‌طور آبپاش‌های داخل دستگاه به طول عمر ماشین ظرفشویی شما کمک زیادی می‌کند.

کلام آخر

با انجام اقدامات لازم می‌توانید به طول عمر دستگاه ماشین ظرفشویی خودتان کمک کنید. با این حال در صورتی که ماشین ظرفشویی شما دچار هر گونه مشکل شد، بهترین انتخاب برای شما مراجعه به نمایندگی‌های مجاز تعمیر ماشین ظرفشویی برند خودتان مراجعه کنید تا از حسن انجام تعمیرات، آشنایی تکنسین به سیستم ماشین ظرفشویی و استفاده از قطعات اصل اطمینان داشته باشید. انتخاب تعمیر بهترین انتخاب برای انجام تعمیرات لوازم خانگی شما در کرج است.

منبع: انتخاب تعمیر

657690