مهمترین مزایای استفاده از شیرآلات اهرمی

سال‌هاست که با ورود شیرآلات اهرمی به بازار، کمتر کسی به سراغ شیرهای کلاسیک می‌رود. علت این اتفاق چیست؟ آیا شیرآلات اهرمی، صرفاً به علت داشتن ظاهر منحصر به فرد، مورد استقبال قرار گرفته‌اند، یا هدف از خرید آنها، راحتی استفاده است؟ در این مقاله قصد داریم، مهمترین مزایای استفاده از شیرآلات اهرمی را بیان کنیم.
تصویر مهمترین مزایای استفاده از شیرآلات اهرمی

به گزارش سایت خبری پرسون، لازم به توضیح است که شیرهای اهرمی با اهداف مختلفی خریداری می‌شوند و با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان، تنوع بسیار بالایی دارند؛ اما به طور کلی این محصولات، کلیه نیازها را برطرف می‌کنند. طراحی زیبا و صرفه‌جویی در مصرف آب از جمله مزایای شیرآلات اهرمی به شمار می‌روند.

شیرآلات اهرمی

شیرآلات قدیمی (کلاسیک یا سنتی)، دارای دو عدد دستگیره چرخشی هستند. باز کردن این دستگیره‌ها تا حدودی زمان‌بر است و باعث می‌شود که مقداری آب نیز هدر رود؛ علاوه بر این، افراد زیادی از خراب شدن زود هنگام مغزی و چکه کردن این شیرآلات، شکایت دارند؛ به همین علت سال‌ها پیش، تولیدکنندگان به فکر ساخت محصولی متفاوت افتادند.

خوشبختانه در حال حاضر شاهد طراحی و تولید انواع شیرآلات اهرمی می‌باشیم که هیچ کدام از مشکلات بالا را ندارند. مهم‌ترین ویژگی این شیرآلات آن است که برخلاف شیرهای کلاسیک، دارای یک عدد دستگیره اهرمی هستند؛ کار تنظیم فشار آب و همچنین تنظیم دما با همان یک دستگیره انجام می‌شود.

روز به روز بر تنوع شیرآلات اهرمی افزوده می‌شود. برخی از این محصولات، طراحی بسیار خلاقانه‌ای دارند؛ جهت مصارف مختلف، به اشکال گوناگون طراحی شده‌اند؛ به عنوان مثال از شیرهای آشپزخانه‌ای شاوری نام می‌بریم.

مزایای شیرآلات اهرمی

یکی از مهم‌ترین مزایای شیرآلات اهرمی، دوام و طول عمر بالای آنهاست. این شیرها، مجهز به کارتریج سرامیکی هستند که در مقایسه با واشرهای پلاستیکی شیرهای قدیمی، بسیار باکیفیت است. بخشی دیگر از ویژگی‌های مثبت محصولات مذکور در ادامه آمده‌اند.

تنظیم آسان دما

برای تنظیم دما در شیرآلات اهرمی، کافی است، دستگیره را به طرفین بچرخانید، تا به دمای مد نظر خود برسید. این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد؛ در حالی که جهت کنترل دمای آب در شیرهای کلاسیک، باید هر دو دستگیره را مقداری چرخاند. کوتاه بودن زمان تنظیم دما، علاوه بر راحتی استفاده، میزان مصرف آب را نیز کاهش می‌دهد.

تنظیم آسان فشار آب

همانند آنچه در قسمت قبل گفته شد، تنظیم فشار آب شیرآلات اهرمی، بسیار آسان است و طی مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. کنترل فشار آب، با بالا و پایین کردن دسته اهرمی، بدون نیاز به فشار خاصی صورت می‌گیرد. یکی از مزایای این ویژگی، آن است که حتی سالمندان، کودکان و افراد کم توان نیز می‌توانند، به راحتی از شیرهای اهرمی استفاده کنند.

استفاده راحت

اگر تنها یک بار در طول زندگی خود از شیر اهرمی استفاده نموده و طرز کار آن را با شیرآلات کلاسیک، مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که استفاده از آن بسیار راحت است. همان طور که در قسمت‌های پیشین توضیح دادیم، در هنگام کار با شیر اهرمی، نیاز به باز و بسته کردن دو عدد دستگیره چرخان نیست و بالا و پایین کردن یک دستگیره نرم اهرمی، بسیار آسان است.

نصب آسان

یکی دیگر از مزایای قابل ذکر شیرآلات اهرمی، نصب آسان آنهاست. این شیرها، ممکن است، همراه با پایه بر روی سینک ظرفشویی یا کاسه روشویی نصب شوند؛ همچنین ممکن است، از نوع دیواری باشند. در هر حال مراحل نصب آنها کمتر از سایر ارقام شیرآلات است.

صرفه‌جویی در مصرف آب

شاید مهم‌ترین علت پرفروش بودن شیرآلات اهرمی، صرفه‌جویی در مصرف آب باشد. راحت و سریع بودن فرآیند باز و بسته کردن شیر آب، همچنین امکان تنظیم فشار و دمای آب در زمان کم، باعث کاهش مصرف آب خواهد شد.

شاید در نگاه اول به نظر برسد که در هر مرتبه استفاده از شیر اهرمی، تنها مقدار کمی آب صرفه‌جویی می‌شود؛ اما اگر همین مقدار کم را در تعداد دفعات مصرف آب در روز، ماه و سال محاسبه کنیم، با رقم چشم‌گیری مواجه می‌شویم.

تنوع بالا

سوای از بحث کیفیت، دوام، راحتی استفاده و صرفه‌جویی در مصرف آب، شیرآلات اهرمی در مقایسه با همتایان قدیمی‌تر خود تنوع بالایی از نظر طرح، مدل، رنگ، سایز، کاربرد و امکانات دارند.

جذابیت ظاهری

به طور کلی شیرآلات اهرمی، ظاهری امروزی دارند و حتی نمونه‌های ساده آنها سبک زندگی مدرن را تداعی می‌کنند. برخی از جدیدترین محصولات این حوزه، بسیار زیبا و لاکچری هستند؛ به نحوی که از آنها به عنوان اثر هنری یاد می‌شود.

اشغال فضای کمتر

میزان فضایی که یک شیر آب اشغال می‌کند، تا حدودی به مدل آن بستگی دارد؛ اما به طور کلی شیرآلات اهرمی، حجم کمتری دارند؛ چرا که به جای دو عدد دستگیره، یک دسته اهرمی دارند. نصب چنین شیرآلاتی به خصوص بر روی سینک ظرفشویی، باعث می‌شود که بخشی از فضا خالی بماند و این مسئله در محیط آشپزخانه، یک مزیت به شمار می‌رود.

قیمت مقرون به صرفه

شاید برخی از خوانندگان، با دیدن این ویژگی، به عنوان یکی از مزایای شیرآلات اهرمی، تعجب کنند؛ زیرا این محصولات، نسبت به شیرآلات کلاسیک، قیمت بالاتری دارند.

در اینجا لازم است، دو نکته را خاطر نشان کرد. نخست این که شیرهای اهرمی در مقایسه با کالاهای مشابهی مثل شیر چشمی و دیجیتال، قیمت بسیار ارزانی دارند؛ علاوه بر این با توجه به ویژگی‌هایی مثل خرابی کمتر، طول عمر بالاتر، امکان تعویض کارتریج و مصرف بهینه آب به نظر می‌رسد که در بلند مدت، خرید شیر اهرمی، مقرون به صرفه‌تر از خرید شیر کلاسیک است.

بهترین برند شیرآلات اهرمی در ایران

در حال حاضر تعداد برندهای داخلی و خارجی شیرآلات اهرمی موجود در بازار بسیار زیاد می‌باشد. خبر خوب این است که شاهد طراحی و ساخت شیرآلات ایرانی با کیفیت عالی و طراحی بسیار زیبا می‌باشیم.

در خصوص بهترین برند شیرآلات اهرمی در ایران، ما پس از بررسی محصولات مختلف و جویا شدن نظر مصرف‌کنندگان، به این نتیجه رسیده‌ایم که کی دبلیو سی، کالای برتر این حوزه به شمار می‌رود؛ چرا که زیبایی، کیفیت، دوام و راحتی در مصرف را در خود گرد آورده است. گارانتی مطمئن و معتبر و ارائه خدمات پس از فروش از دیگر مزایای کی دبلیو سی هستند. اگر علاوه بر برند کی دبلیو سی، قصد آشنایی با دیگر برندهای مطرح ایرانی پرفروش را دارید، اینجا را کلیک کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله، تلاش کردیم مهمترین مزایای استفاده از شیرآلات اهرمی را بیان کنیم. به طور خلاصه می‌توان گفت که راحتی و سرعت بالای عملکرد، کاهش میزان مصرف آب، نصب آسان، ظاهر شیک و تنوع بالا، مهم‌ترین دلایل رو آوردن مردم به شیرهای اهرمی هستند.

منبع: تسنیم

546929