مدیر کل حمایت از صنایع دستی کشور خبر داد:

رتبه نخست استان فارس با 389 اثر صنایع دستی دارای مهر اصالت

مدیرکل حمایت از صنایع دستی کشور گفت: استان فارس با داشتن 389 اثر صنابع دستی دارای مهر اصالت رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.
تصویر رتبه نخست استان فارس با 389 اثر صنایع دستی دارای مهر اصالت

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی کشور خبر داد: استان فارس با ۳۸۹ اثر صنایع دستی رتبه نخست کشور را در مهر اصالت به خود اختصاص داده است.

محمد حسن عسکر پور در حاشیه بازدید از خانه تاریخی سعادت با مثبت ارزیابی کردن برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی در استان فارس اظهار داشت: استان فارس از نظرکمی و کیفی در برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی اقدامات مناسبی انجام داده و نمره قبولی گرفته است.

وی افزود: بنا بر تأکید مهندس ضرغامی مبنی بر برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی با هدف حمایت از هنرمندان در استان فارس به نحو شایسته‌ای انجام شده است و در این راستا مدیریت بسیار خوب میراث فرهنگی فارس در برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی و نیز در کنار آثار شاخص تاریخی و گردشگری به ویژه مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی، حافظ و سعدی و میراث جهانی تخت جمشید، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های نوروزی برپاشده که با استقبال گسترده گردشگران روبه‌رو شده است.

مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی کشور افزود: برپایی طرح کارگاه گردی نوروزی نه تنها مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است بلکه جز طراح‌های موفق به شمار می آید و نیز گردشگران و مسافران نوروزی از نزدیک به تولیدات زنده انواع محصولات دست ساز هنرمندان آشنا و به خرید محصولات و حتی ساخت و تولید آن هم ترغیب می شوند.

مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی کشور با اشاره به اینکه مردم صنایع دستی و هنرهای سنتی را با سفال می شناسند و بی تردید فعالیت این کارگاه‌ها کمک می کند که تمامی اقشار مردم با انواع هنرهای سنتی و صنایع دستی آشنا شوند، گفت: در کشور 727 کارگاه برای اجرای این طرح در کشور اعلام آمادگی کردند و در استان فارس 5 کارگاه به صورت مجموعه فعال شده و پذیرای مسافران نورزی است.

عسکر پور در مورد بازدیدش از خانه تاریخی سعادت به عنوان یکی از این کارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: برای نمونه در خانه سعادت بیش از 10 هنرمندان در رشته‌های مختلف صنایع دستی مشغول کارند و مسافران نوروزی با ورود به این خانه می توانند از نزدیک با این هنرها آشنا شوند.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختاته امسال فارس حائز رتبه برتر در کسب ۱۳۷ مهر اصالت صنایع دستی شد که این استان در جشنواره فجر صنایع دستی امسال نیز رتبه برتر را از آن خود کرده است.

624704

مطالب مرتبط