مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس خبر داد:

شرکت بیش از 5 هزار مسافر نوروزی در تورهای بافت گردی شیراز

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: بیش از 5 هزار مسافر نوروزی از اقصی نقاط کشور در اجرای تورهای بافت گردی شیراز شرکت کردند.
تصویر شرکت بیش از 5 هزار مسافر نوروزی در تورهای بافت گردی شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ محمد ثابت اقلیدی امروز اظهار داشت: این تورها با حمایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزارشد و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: تورهای بافت گردی در قالب‌ها و داستان‌های مختلفی ازجمله پیاده‌روی در محلات تاریخی و نیز داستان‌های ادبی و فرهنگی شیرازی برگزار می‌شود و به بازدید از جاذبه‌ها در بافت‌ تاریخی شیراز می‌ پردازد.

وی با اشاره اینکه محله‌های سنگ سیاه، اسحاق بیگ، بالاکف، سر باغ، لب آب، بازار مرغ و...از جمله نقاطی است که مورد بازدید قرار می گیرد گفت: افزایش آگاهی مردم در سال‌های اخیر از اهمیت حفظ و احیای بافت‌های تاریخی و همچنین ثبت ملی بافت تاریخی شیراز از جمله عواملی است که موجب شده اجرای این تورها مورد استقبال مردم قرار گیرد.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه تورهای بافت گردی شیراز توسط 20 راهنمای رسمی و راهبلد با تجربه برگزار می‌شود افزود: استقبال از تورهای بافت گردی تاثیرات مثبت و مختلفی در افزایش تعداد گردشگران، کسب‌وکارهای سنتی در بافت‌های تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی دارد.

624721