پُرسون گزارش می دهد؛

عملیات نامعلوم عمرانی در بزرگراه همت

چند هفته ای است که در محدوده منطقه 5 درست پس از پل رودخانه کن در بزرگراه شهید همت عملیات عمرانی به اجرا در می آید که فعالیت آن نامعلوم است.
تصویر عملیات نامعلوم عمرانی در بزرگراه همت

به گزارش سایت خبری پرسون، این عملیات عمرانی موجب شده تا ترافیک غرب به شرق بزرگراه شهید همت و پس زدن این ترافیک به بزرگراه آزادگان شمال، بلوار دهکده المپیک و سایر معابر محله ای را در برگیرد.

طبق مشاهدات خبرنگار ما از محله این فعالیت عمرانی گویا حفاری در این محدوده در حال انجام است؛ چرا که مدام خاک برداری در حال انجام است و نوار برش به روی مسیر آسفالتی کشیده شده است؛ اما هرچه که هست این پروژه عمرانی که بار شدید ترافیکی را به دنبال آورده موجب گله مندی شهروندان شده است.

در گزارش پیش رو نارضایتی تعدادی از شهروندان که از اجرای این عملیات در این محور که باعث ترافیک معابر شده را می خوانید:

پلیس راهور باید جلو این عملیات را بگیرد

یکی از شهروندان که از این روند فعالیت ابراز نارضایتی دارد؛ گفت: پلیس راهور به عنوان متصدی معابر نباید این اجازه را بدهد تا عملیات عمرانی در این وقت روز صورت گیرد.

وی افزود: این روزها که فصل بارندگی و دایر بودن مدارس است و به شکل عادی ترافیک در معابر شهر جریان دارد شهرداری نباید اقدام به فعالیت عمرانی داشته باشد که موجب ترافیک سنگین شود؛ البته واقعا جای تقدیر دارد که شهرداری و معاونت عمرانی شهرداری به فکر رفع مشکلات هستند اما باید این فعالیت ها موجب گرفتاری و تردد مردم نشود‌

محمد ادامه داد: حداقل اگر کار را شروع کردند فعالیتش را شب ها انجام دهند که تردد کمتری است تا بار ترافیکی کمتری صورت گیرد؛ نه اینکه در اوج تردد مانند صبح و عصر فعالیت کنند و خودروهای سنگین اقدام به جمع آوری خاک کنند.

فعالیت عمرانی در روزهای آلوده هوا

یکی دیگر از شهروندان در این باره به خبرنگار پرسون گفت: همینجوری هوای تهران آلوده هست شهرداری با این فعالیت های عمرانی که موجب بار ترافیکی زیاد معابر می شود الودگی هوا را دوچندان می کند؛ نکته جالب تر این است که در این روزها که هوای تهران آلوده است معاونت عمران شهرداری تهران دست به کار شده و بزرگراه آزادگان را آسفالت ریزی می کند هم ترافیک به وجود می آورد و هم اینکه آسفالت کاری هوا را آلوده می کند.

وی افزود: مراسمی که به شکل عادی یک دقیقه باید طی شود با این ترافیک بیش از 12 دقیقه به طول می انجامد.

این شهروند ادامه داد: الان ترافیکی که در این مسیر به وجود می آید؛ باعث ترافیک بزرگراه آزادگان، بلوار دهکده و معابر محلی نیز می شود.

میلاد از دیگر شهروندان است که در خروجی بزرگراه همت به سمت شهر زیبا در یک تعمیرگاه کار می کند؛ گفت: شهرداری چرا به یک باره تمامی بزرگراه های غرب تهران را اقدام به عملیات عمرانی کرده است؛ از بزرگراه نیاش، بزرگراه حکیم و حالا هم بزرگراه همت که ترافیک وحشتناکی را به دنبال آورده است.

نبود زمان بندی مناسب در اجرای طرح های عمرانی

اعضای این دوره از شورای اسلامی شهر تهران معتقد هستند در این دوره از شهر تهران به دنبال آن هستند که طرح های روی زمین مانده یا همان نیمه کاره را به اتمام برسانند و سپس به طرح های عمرانی جدید روی آورند؛ اما گویا مدیریت شهری در معاونت فنی و عمرانی آن طور که باید با نگاه شورای شهر پیش نمی رود و هر روز یک طرح جدید را در دستور کار خود قرار می دهد و اجرای این طرح ها در این بازه زمانی نارضایتی شهروندان را به وجود آورده است.

560131

نظرات شما ( 1 نظر )

تقی زاده |
چهارشنبه 22 آذر 140212:20
مسیر 2 دقیقه ای گذر از رودخانه کن تا 200 متر بعد از آن ، گاها تا 45 قیقه طول می کشد . ترافیک سنگین ، دود ناشی از سوخت درجای خودروها ، تخریب هوا با کلاچ ترمز و متصاعد شدن گاز خطرناک ناشی از لنت کلاچ و ترمز ، هدر رفت وقت مردم ، خرابی اعصاب ناشی از این مشکل بی انتها ، تصادفات متعدد بخاطر تاخیر در کاهش سرعت خودرو که ناشی از عدم اطلاع و دید بموقع توسط رانندگان از غرب به شرق در اختلاف سطح و گردش 20 درجه ای بزرگراه شهید خرازی در تقاطع آزادگان وجود دارد ،عدم اطلاع رسانی نسبت به حجم عملیات و زمان خاتمه عملیات ، عدم اجرای پروژه بصورت 3 شیفت و شبانه روز ، اسیر شدن مردم از ساعات اولیه روز و ایجاد ترافیک از ساعت 5.20 دقیقه صبح ، عدم اطلاع رسانی در موضوع و بروز خسارت مادی و معنوی به مردم که موجب سرخوردگی و تحقیر آنان شده که ایجاد نارضایتی از نظام در شرایط فعلی را بدنبال خواهد داشت . مسائل متعددی است که با درج یک خبر و چند تابلو در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید خرازی قابل تحمل می شد . ناگفته نماند ، اگر کرامت مردم و حقوق آنان درنظر گرفته می شد ، همه اینها رعایت شده و سه شیفت کارها انجا می گردید . مشکل در نگاه ارباب و رعیتی است که جاری می باشد و حتی پیمانکاران را هم در جایگاه ارباب قرارداده است . بیچاره نظام که با ندانم کاری برخی ، مدام در مظان اتهام قرار می گیرد .