با ورود موج ناپایدار بارش زا؛

کاهش سطح آلودگی هوا در مناطق مرکزی اصفهان، از عصر امروز

با نفوذ موج ناپایدار بارش زا از عصر امروز و با کاهش غلظت آلاینده ها، آلودگی هوا هم در مناطق مرکزی کلانشهر اصفهان کمتر می‌شود.
تصویر کاهش سطح آلودگی هوا در مناطق مرکزی اصفهان، از عصر امروز

به گزارش سایت خبری پرسون،از اصفهان؛ بر اساس هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی استان اصفهان شرایط سکون جوی تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد که سبب تداوم آلودگی شدید و افزایش شاخص هوا در حد ناسالم و بسیار ناسالم در مناطق مرکزی از جمله کلانشهر اصفهان، شاهین شهر، خمینی شهر، لنجان و کاشان و نواحی صنعتی اصفهان می‌شود.

هواشناسی اصفهان به تمامی شهروندان توصیه کرده است که امروز نیز از تردد غیر ضرور در سطح شهر و فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز بپرهیزند.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان از عصر امروز موج ناپایدار بارش‌زا به استان نفوذ می‌کند که در مناطق غربی سبب بارش‌های رگباری پراکنده طی امشب و فردا و کاهش غلظت آلاینده‌ها و کم‌تر شدن آلودگی هوا در مناطق مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان می‌شود.

بنا بر تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه تمامی مقاطع تحصیلی شهر اصفهان دایر است و طرح زوج و فرد ترافیک از درب منزل پس از یک هفته لغو شده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان اصفهان هم علت تشدید سکون جوی را در یک هفته اخیر وقوع پدیده بلاکینگ دانست و گفت: این پدیده سبب جلوگیری از جریانات جوی و وزش باد در یک منطقه در چند روز یا چند هفته می‌شود.

به گفته حاجی بابایی، با تضعیف پدیده بلاکینگ شرایط برای ورود سامانه‌های ناپایدار به استان و کاهش آلودگی هوا مهیا خواهد بود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: پرسون

548666

مطالب مرتبط