در سازمان اموال تملیکی چه خبر است؟

اخیرا تصاویر نامناسبی از نحوه نگهداری کالاهای متعلق به بیت‌المال در انبار سازمان اموال تملیکی منتشر شده است.
تصویر در سازمان اموال تملیکی چه خبر است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، با هدف جمع‌آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به هر طریق اعم از قاچاق و یا موارد دیگر به تصرف دولت درآمده است، ایجاد شده است. اخیرا نحوه عملکرد این سازمان سبب انتقاداتی شده است.

14 تیرماه سال جاری بود که خبر آتش‌سوزی در سازمان اموال تملیکی منتشر شد. طی این حادثه سه انبار این سازمان دچار آتش‌سوزی شد و ارزش کالاهای سوخته شده به 327 میلیارد تومان رسید. در رابطه با علت آتش‌سوزی نیز رئیس سازمان قطع مکرر برق را بیان کرد. البته برخی از جمله میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس بحث عمدی بودن این اتفاق را مطرح کردند.

اکنون بعد از گذشت چند ماه از این حادثه اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه از انبارهای سازمان اموال تملیکی بازدیدی داشته و نسبت به وضعیت مشاهده شده انتقاد کرده است. اژه‌ای طی توئیتی نوشت: "در بازدید امروز از وضعیت انبارهای سازمان اموال تملیکی وضعیت را غیرقابل تحمل دیدم. فورا باید به این وضعیت پایان داده شود، در قبال حفظ کالاهای مردم مسئولیم. تعزیرات و دادگستری‌ها در صدور حکم لازم برای تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی تعلل نکنند."

تصاویری از خودروها و موتورسیکلت‌های فوق گران‌قیمت در فضای باز منتشر شده که به دلیل قرارگرفتن در زیر آفتاب و یا باران دچار استهلاک شده و از ارزش آنها کاسته شده است.

ضمن این که باید منتظر ارزیابی و بررسی‌های قوه قضاییه در این باره ماند، باید از مسئولان این سازمان پرسید که چرا کالاهایی ارزشمند را که متعلق به بیت‌المال است را این‌چنین نگه‌داری کرده‌ و در این رابطه کم‌کاری کرده‌اند، عزل و یا به نوعی جریمه و برخورد با مسئولان سازمان اموال تملیکی اقدام بسیار ارزشمندی توسط قوه قضاییه خواهد بود تا ضمن این که مدیران مربوطه نتایج عملکرد ضعیف خود را مشاهده کنند، برای سایر مسئولین نیز درس عبرتی برای پرهیز از این‌گونه کوتاهی‌ها باشد.

369669