گزارش پرسون از آخرین وضعیت کووید 19 در کردستان؛

رنگ بازی کرونا با ذهن مردم/ آبی، زرد، نارنجی، قرمز؛ 4 رنگ سال

کرونا با تغییر وضعیت خود به رنگ های مختلف همانند آبی، زرد، نارنجی و قرمز همواره اذهان مردم را مشوش کرده است و بی شک اگر نسبت به رعایت پروتکل ها بی اهمیت باشیم بازهم باید شاهد خودنمایی این رنگها در سال 1400 باشیم.

تصویر رنگ بازی کرونا با ذهن مردم/ آبی، زرد، نارنجی، قرمز؛ 4 رنگ سال

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، کرونا یکی بیماری ویروسی که برای همه ما شناخته شده است، ولی با این وجود این بیماری برای بسیاری از مردم نوآوری هایی به دنبال داشت.

آشنایی با وضعیت های خاص یک بیماری در قالب وضعیت آبی، زرد، نارنجی و قرمز از دستاوردهای بیماری کووید ـ 19 در کشور بود.

هر روز که نگاهی به رسانه ها می اندازیم این چند رنگ به نوعی با افکار و ذهن ما بازی می کند.

یک روز رخت آبی برتن جامعه است، روز دیگر رخت زرد و...

با این وجود هر روز شاهد تغییر وضعیت شهرستان های کردستان در بحث کرونا هستیم و به تدریج رنگ آبی کمرنگ تر از قبل می شود و به سمت زرد شدن می رود و بعد از زرد هم یا رخت نارنجی بر تن داریم یا رخت قرمز، در حال وضعیت کرونا در کردستان بسیار نگران کننده است و بسیاری از مسئولان و متولیان امر در این باره هشدارهایی به مردم می دهند اما مردم به نوعی به «سندروم استکهلم» دچار شده اند و حساسیت های موجود نسبت به این بیماری را از دست داده اند.

اما با وجود هشدارهای بهداشتی خود مسئولان نیز در اجرا و نظارت بر پروتکل های بهداشتی کم کاری هایی دارند و بین گفتار تا عمل آنها تفاوت های بسیاری است.

زمانی که وزارت بهداشت و درمان و نیز تیم های پزشکی از خطرناک بودن کرونای انگلیسی نسبت به کرونای عادی به صورت مداوم هشدار می دهند پس چرا عملا در این زمینه کاری در سطح کشور به ویژه کردستان و شهر سنندج انجام نمی شود؟!

اکنون کردستان عملا در محاصره ویروس کروناست و کوچکترین غفلتی می تواند فاجعه ای بزرگ در این استان رقم بزند.

تعطیلی دو هفته ای مرز «باشماق» کردستان بر روی مسافران شاید در کوتاه مدت سدی در مقابل نفوذ این بیماری باشد ولی ترس بسیاری از مسئولان از سودجویانی است که آنسوی مرزها عملا به دلالان فروش گواهی تست منفی کرونا تبدیل شده اند و با دریافت مبلغی ناچیز تست منفی بودن کرونا را به مسافران می فروشند، دلالانی که با این کار خود در مرزهای خوزستان وضعیت کنونی را برای این استان به وجود آورده اند.

مسعود الماسی؛ فرماندار کامیاران در گفتگویی که با خبرنگار سایت خبری پرسون داشت، عنوان کرد: اگر وضعیت رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در این شهرستان همچنان پایین باشد و مردم نسبت به بیماری کرونا بی تفاوت باشند، بی شک محدودیت ها دوباره اعمال می شوند.

به گفته فرماندار کامیاران مردم در مقابل بیماری کرونا به نوعی دچار روزمرگی شده اند و امروز به عینه می بینیم که حتی برخی از افراد این بیماری را منکر می شوند در حالی که بسیاری از عزیزان شان را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

محمدابراهیم زارعی، معاون سیاسی استاندار کردستان نیز در این باره به خبرنگار سایت خبری پرسون گفت: انتظار داریم که متولیان امر نظارت ها را بیشتر کنند، اکنون در شرایط حساسی قرار داریم و ورود به موج جدید کرونا برای استان کردستان خسارت های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

زارعی تاکیدکرد: باید مسئولان نسبت به رعایت پروتکل ها نسبت به جامعه سخت گیرانه تر عمل کنند نه اینکه فقط دستورالعمل ها بر روی کاغذ نوشته شود و خبری از اجرایی شدن آنها نباشد.

با این وجود در آخرین روزهای پایانی سالجاری قرار داریم و شاهد سیر صعودی مسافرت ها در کشور هستیم و اگر این امر محقق شود و از این مسافرت جلوگیری به عمل نیاید. کشور عملا دچار یک معضل بزرگ می شود.

از سوی دیگر کادر درمانی بیش از یکسال است که به صورت مداوم در حال مبارزه با بیماری کروناست و باید اذعان کرد که این عزیزان دچار فرسودگی شده اند و خستگی این مبارزه از رخسار آنان هویداست، پس باید اذعان کرد که بی توجهی ما می تواند هم برای کادر درمان کشور یک فاجعه بار باشد و هم برای هموطنان و هم استانی هایمان.

آیین مهر ـ استان کردستان

244697