نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی :

طرح استخدام سراسری نیروی بومی لرستان در سال ۱۴۰۰ اجرا می شود

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استخدام سراسری نیروی بومی در لرستان به مرکزیت بروجرد طی سه ماه با ظرفیت استخدام ۵۰۰۰ هزار نفر در شهرک های صنعتی در سال ۱۴۰۰ ویژه عموم بدون نیاز به سابقه کاری اجرا می شود.

تصویر طرح استخدام سراسری نیروی بومی لرستان در سال ۱۴۰۰ اجرا می شود

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پرسون خبر از اجرای طرح سراسری استخدام نیروی بومی در لرستان و بروجرد در سال ۱۴۰۰ داد و گفت: طرح استخدام سراسری نیروی بومی در بروجرد و لرستان در سال ۱۴۰۰ با هدف رفع مشکل بیکاری و جلو گیری از مهاجرت کاری اجرا می شود.

وی افزود: طرح استخدام نیروی بومی در شهرک های صنعتی لرستان و بروجرد با مشارکت بخش خصوصی طی سه ماه اجرا می شود.

گودرزی با اشاره به مشکلات بیکاری در لرستان اظهار کرد: بیکاری در لرستان طی ده سال گذشته افزایش سیصد درصدی داشته است. مهاجرت کاری، بذهکاری، اعتیاد، طلاق و افزایش جرائم کیفری از آسیب های بیکاری به جامعه لرستان بوده است.

وی با تشریح اجرای طرح استخدام سراسری لرستان و بروجرد بیان کرد: طرح استخدام سراسری نیروی بومی در لرستان به مرکزیت بروجرد طی سه ماه با ظرفیت استخدام ۵۰۰۰ هزار نفر در شهرک های صنعتی در سال ۱۴۰۰ ویژه عموم بدون نیاز به سابقه کاری اجرا می شود. این طرح آمار بیکاری استان را تا سی درصد و در بروجرد پانزده درصد کاهش می دهد.

گودرزی در ادامه با انتقاد از نحوه جذب و قراردادهای متنوع نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: بر همین مبنا طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی در دست تدوین است که این طرح با عنوان "طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت" در کمیسیون اجتماعی در آستانه ورود به صحن علنی مجلس آماده شده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مسئله یکی از اولویت‌های اساسی کمیسیون اجتماعی است، افزود: با اجرای این طرح تبعیض و بی عدالتی در فرصت‌های شغلی از بین خواهد رفت.

وی یکی دیگر از مزایای این طرح را ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان دولت دانست و اضافه کرد: افزون بر این، کارکنان دولت با اجرای این طرح از ولنگاری و تعدد قراردادهای استخدامی که بین کارکنان از جمله قراردادی، پیمانی، رسمی، خرید خدمتی و شرکتی است، خلاص خواهند شد.

گودرزی، تنها مانع احتمالی در اجرای این طرح مهم را عدم تعامل دولت برشمرد و گفت: همه سعی ما بر این است که پیش از مطرح شدن این طرح در صحن علنی اجماعی بین مجلس و دولت ایجاد شود و به نحوی مدیریت شود که این طرح، مشکل بار مالی و اصل 75 قانون اساسی نیز نداشته باشد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: این طرح مشمول همه جذب‌های انجام شده در دستگاه‌های دولتی با هدف ساماندهی نیروی انسانی می‌شود و تأکید دارد که همه نیروها پیش از جذب باید با آزمون استخدام شوند.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

234251

مطالب مرتبط