خسارت 40 میلیاردریالی سیلاب به ابنیه و پل‌های روستایی مهاباد

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: سیلاب هفته گذشته، ۴۰ میلیارد ریال به ابنیه و زیرساخت پل‌های روستایی این شهرستان خسارت وارد کرده است.
تصویر خسارت 40 میلیاردریالی سیلاب به ابنیه و پل‌های روستایی مهاباد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، محسن خادمی اظهار داشت: در پی ورود سامانه بارشی هفته گذشته و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیر ورودی به مخزن سد مهاباد، هشت پل ارتباطی در روستاهای این شهرستان دچار خسارت و تخریب شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات بازسازی و اصلاح مسیر آبهای ورودی در پل‌های تخریب شده در حال انجام است تا ارتباط روستاها و تردد بین آنها قطع نشود تصریح کرد: همچنین راه دسترسی به ۳۰ روستای این شهرستان که بر اثر بارش برف طی روزهای گذشته مسدود شده بود، با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری بازگشایی شد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد عنوان کرد: این تعداد از روستاها در بخش "خلیفان" این شهرستان واقع شده اند که همزمان با بارش برف طی سه روز گذشته مسدود شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی و ارتباط آن با مرکز شهر برقرار شد.

خادمی ادامه داد: مسیرهای بازگشایی شده براثر بارش در شبانه روز گذشته دوباره نیاز به برف روبی و عملیات پاک سازی و بازگشایی این مسیرهای روستایی به طور پیوسته انجام می‌شود.

وی یادآور شد: برای اجرای طرح زمستانی، امسال ۶۰ مامور راهداری و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه‌های ثابت و سیار این شهرستان مستقر شده‌اند.

خاطرنشان می‌شود هفته گذشته همزمان با ورود یک سامانه بارشی قوی به آذربایجان‌غربی و بارش شدید باران، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها موجب بروز سیل در برخی مناطق بالادست سد مهاباد شد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام/

234100

مطالب مرتبط