دستگیری باند سرقت گوشی های تلفن همراه در پلیس آگاهی پایتخت؛

ماجرای باند موبایل قاپی از کودک ۸ ساله تا نوجوان ۲۲ ساله به کجا رسید؟

باندی که بصورت مسلحانه با سلاح های دست ساز از کودک 8ساله تا جوان ۲۲ ساله ،موبایل قاپی می کردند توسط پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، چندی پیش خبر سرقت باندی که بصورت مسلحانه با سلاح های دستساز از کودک 8 ساله تا جوان ۲۲ ساله، موبایل قاپی می کردند در دستور کار کارآگاهان پایگاه اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. اما شرح ماجرا را سردار علیرضا لطفی " رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ" اینچنین بیان کرد:

خبری به آگاهی وصول یافت مبنی بر اینکه باندی مبادرت به سرقت موبایل در جنوب تهران می کنند؛ جای تاسف آنجا بود که این سارقان با سلاح تهدید می کردند. از آنجایی که پلیس آگاهی هدفی غیر از تامین امنیت مردم ندارد ؛ کارآگاهان آگاهی این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند و موفق شدند ۲ نفر سارق را شناسایی و دستگیر کنند. این سارقان سابقه شرارت و اعتیاد هم دارند.

۲ نفر مالخر نیز که اقدام به خرید گوشی های سرقتی از آنان می کردند، دستگیر شدند. به جهت بالارفتن قیمت گوشی های تلفن همراه، شاهد افزایش جرم در زمینه سرقت موبایل هستیم. پلیس با تمام توان ورود پیدا کرده است؛ ۳ باند مناطق جنوب، جنوب شرق و شرق تهران شناسایی و دستگیر شدند. با همکاری دستگاه قضایی با جدیت با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

جزئیات ماجرا از زبان افسر پرونده:

یک نفر سارق بنام (بهروز) به همراه همدست خود با موتور آبی رنگ اقدام به سرقت با تهدید کلت کمری و اسلحه در مناطق خلیج ، نعمت آباد ، سمت غرب تهران (شهرک راه آهن ) وتجریش می کرد. تاکنون به ۳۰فقره سرقت اعتراف کردند. سارقان در مخفیگاه خود در نعمت آباد دستگیر شدند. سوژه های آن ها از کودک ۸ساله تا جوان ۲۲ ساله بود. دارای سابقه شرارت و اعتیاد هستند. متهم در اعترافات خود از شخص مجهولی نام برده که با همکاری او اسلحه دست ساز می ساخته و به گفته وی، حتی با قفل صندوق عقب ماشین نیز می تواند اسلحه بسازد.

شاکی اول: جوان ۲۲ ساله ای هستم‌. از سرکار برمی گشتم در پارکی نشستم که استراحت کنم و با گوشی موبایل مشغول صحبت بودم که این سارق با تهدید سلاح کنارم آمد و گوشی را از دست من ربود.

شاکی دوم: کارگری هستم که ساعت ۵و سی دقیقه از خانه به محل کار می رفتم که ناگهان در مسیر، این سارق کنارم آمد و با تهدید اسلحه، گوشی موبایل مرا ربود. از مسئولین درخواست می کنم تا با اینگونه متهمان برخورد جدی کنند. چون شخصی مانند من با مشقت و هزینه کارگری، گوشی موبایل را تهیه کرده ام.

شاکی سوم: محمد طه ۸ ساله با دو نفر از دوستان خود در بیرون از مغازه پدر، مشغول بازی بود که ناگهان سارق(بهروز) محمدطه را گرفت و با اسلحه تهدید و گوشی محمدطه را ربود. محمدطه می گوید که بسیار وحشت کردم و از آن روز، شب ها خواب راحت ندارم.

پدر محمدطه: برخورد قاطع با این سارقان داشته باشید. من فرزندم را ۳ ماه است که ندیده ام و از ترس به خانه پدربزرگش در شمال پناه برده است. فرزند من گناهی نداشت که دچار این آسیب روحی و روانی شد.

سارق(بهروز) : اشتباه کردم و به خاطر ماهیانه ۵ میلیون تومان سرقت می کردم.

متهم دوم (راننده موتورسیکلت) می گوید: اعتیاد به موادمخدر دارد و برای تامین موادمخدر خود چنین عملی را مرتکب شده و هر دفعه ۵۰ هزار تومان بدست می آورده است.

قابل ذکر است که پرونده پس از تکمیل شدن، تقدیم مراجع قضایی خواهدشد.

گزارش از سارا پیرانه

232292

مطالب مرتبط