پابند الکترونیک" سارق را حین سرقت به دام انداخت

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای با موتورسیکلت سرقتی در رصد و پایش با استفاده ازپابند الکترونیکی خبر داد.
تصویر پابند الکترونیک" سارق را حین سرقت به دام انداخت

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ علی قاسم‌پور؛ رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: روز گذشته ماموران کلانتری 114غیاثی در طرح پایش الکترونیکی مجرمان سابقدار حرفه‌ای متوجه حضور یکی از سارقان در ساعت 3:00 بامداد در خیابان "طیب" تهران شدند و با توجه به احتمال حضور این متهم در این ساعت جهت سرقت بلافاصله گشت انتظامی به محل حضور سارق اعزام شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه ماموران متهم را در حین سرقت از مغازه مشاهده کردند، ادامه داد: سارق به همراه همدست خود که یک خانم بوده اقدام به سرقت و قصد فرار داشتند که باحضور به موقع پلیس موفق نشده و این سارق با مشاهده ماموران با سلاح سرد به سمت آن ها حمله ورکه با آمادگی هرچه تمام‌تر پلیس مواجه, زمینگیر و دستگیر شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از متهمان 4 عدد گوشی موبایل سرقتی, یک عدد لپ‌تاپ, دوربین مداربسته، دستگاه DVR که از مغازه به سرقت برده بود کشف شد و با استعلام موتورسیکلت متهم مشخص شد موتورسیکلت سرقتی است و روز قبل از حوزه کلانتری 110 شهدا به سرقت رفته است.

سرهنگ قاسم‌پور بیان کرد: این سارق حرفه‌ای که سوابق متعدد سرقت داشته یک ماه قبل توسط پلیس آگاهی تهران احضار و پابند الکترونیکی برای وی نصب شده و باتوجه به پایش الکترونیکی این مجرم و قابلیت های این پابند که در لحظه مسیرگراف حرکتی فرد را رصد و شناسایی و حتی در صورت کم بودن شارژ دستگاه اعلام آلارم کرده این فرد رصد و در حین سرقت با موتورسیکلت سرقتی دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه سارقانی که با پابند الکرونیکی دستگیر می‌شوند غیر از محکومیتی که اجرا می‌شود به میزان پایش آن ها هم اضافه می‌شود، ادامه دارد: 3نفر از شکات شناسایی و هر دو متهم جهت سیرمراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

وی در پایان به این مجرمان هشدار داد: پلیس با مهارت، درایت، هوشیاری و تجهیزات فنی که در اختیار دارد تمام سارقان حرفه‌ای سابقدار را پایش و کنترل کرده و در صورت ارتکاب جرمی بلافاصله در حین ارتکاب دستگیر و با آن ها برخورد خواهد کرد.

منبع: تسنیم

658068