7 شهرستان استان مرکزی زرد و 5 شهرستان آبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: تمامی شهرستان های استان مرکزی وضعیت ناپایداری از لحاظ کرونا داشته و به شدت نگران وقوع پیک بعدی این بیماری هستیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تفرش، خمین، ساوه، شازند و محلات مجدداً به وضعیت زرد در آمده و این اوضاع پیامد خوبی برای استان ما ندارد.

وی افزود: طبق آخرین اعلام رنگ بندی وزارت بهداشت شهرستانهای تفرش، خمین، دلیجان، ساوه ، شازند، محلات و اراک در وضعیت زرد و شهرستان های آشتیان، خنداب، زرندیه، فراهان و کمیجان در وضعیت آبی قرار دارند.

متولی سلامت استان تاکید کرد: تلاش‌های کادر بهداشت و درمان در جهت رفتن مهار کرونا همچنان ادامه دارد و در این راه از تمام توان خود استفاده می کنیم ولی توقع داریم تمامی مردم و اصناف در رسیدن به این هدف با ما همگام و همسو باشند.

دکتر جمالیان ضمن اشاره به اینکه کرونا همچنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: کرونا بی رحمانه درمیان جامعه در حال گردش است، مراقب باشیم تا پشیمان نشویم زیرا بسیاری از خسارت ها غیر قابل جبران هستند.

او بیان کرد: در بسیاری از شهرهای اطراف اراک از جمله تهران و به بعضی از شهرستان های استان خیز ملایم در تعداد بیماران سرپایی مشاهده می‌شود و این وضعیت به شدت ما را نگران می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: بسیار خرسندیم که اولین محموله واکسن کرونا وارد خاک ایران شد اما از مردم فهیم استان می خواهیم که تا واکسینه شدن اکثریت جمعیت و رسیدن به وضعیت سفید، از سفرهای غیر ضروری علی الخصوص به شهرهای پرجمعیت و برگزاری دورهمی ها به جد بپرهیزند تا شاهد بحرانی دیگر نباشیم.

231457

مطالب مرتبط