سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خبر داد:

افتتاح مدرسه «حج» در مسجد قبا سنندج

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور مدرسه حج در مسجد قبا و در مرکز تخصصی امام شافعی افتتاح خواهد شد، گفت: در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه های بسیاری داریم که از آن جمله می توان به بازدید از خانواده معظم شهدا، دیدار با روحانیون شاخص استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اشاره کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حجت الاسلام سعید عسگری؛ سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: مرکز بزرگ اسلامی مسئول کمیته تقریب مذاهب اسلامی است که جلساتش قبلا برگزار گردیده و هم اداراتی که عضو این کمیته می باشند برنامه های خود را به صورت کامل تشریح کرده اند.

حجت الاسلام سعید عسگری با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی 2 همایش بزرگ و هم در استان کردستان خواهیم داشت، گفت: اولین همایش ما؛ همایش «بصیرت افزایی» طلاب اهل تشیع و اهل سنت است که مرکز بزرگ اسلامی با همکاری مدیریت حوزه علمیه برادران و خواهران اهل تشیع در روز پنجشنبه هفته جاری ان شاء الله برگزار می شود.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه سخنان خود بیان داشت: همایش دیگری که در این ایام برگزار می کنیم، همایش روحانیون شیعه و سنی با رویکرد افتتاح مدرسه حج در شهر سنندج با همکاری مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در روز 21 بهمن ماه است.

این استاد حوزوی افزود: سالهای گذشته جلسات، همایش ها و دوره های دانش افزایی و بصیرت افزایی برای روحانیون حج، معین و معینه کاروان های حج عمره که برگزار می شد نوعا در استانهای پراکنده بود، لذاهم مرکز بزرگ اسلامی و هم مدیریت اهل سنت بعثه مقام رهبری با رایزنی هایی که داشتند به این نتیجه رسیدند که این مدرسه حج را در شهر سنندج افتتاح کنند

حجت الاسلام عسگری تصریح کرد: هدف ما از افتتاح مدرسه حج در شهر سنندج این است که روحانیون ما برای گذراندن دوره های مختلف به استانهای دیگر کشیده نشوند و از سوی دیگر سالی چندین بار این دوره های دانش افزایی برای این روحانیون برگزار خواهیم کرد.

وی به یکی دیگر از اهداف ایجاد مدرسه حج در سنندج اشاره کرد و افزود: همچنین آزمون ها و پذیرش های مجدد در قالب روحانی و معین و معینه کاروان های حج اگر برگزار می شود در همین مدرسه باش تا با این کار تمرکز داشته باشیم.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: طبق قولی که به ما داده اند امیدواریم ما میزبان نماینده مکرم ولی فقیه در امور حج و زیارت باشیم.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به اینکه مدرسه حج در مسجد قبا و در مرکز تخصصی امام شافعی افتتاح خواهد شد، تاکید کرد: در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه های بسیاری داریم که از آن جمله می توان به بازدید از خانواده معظم شهدا، دیدار با روحانیون شاخص استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اشاره کرد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: البته این برنامه ها هم در مرکز استان و هم در شهرستانها توسط دفاتر مرکز بزرگ اسلامی انجام خواهند شد.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: امروز هم با همکاری دبیرخانه برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت هم در کردستان و هم در استان های قومی، همایش ائمه جمعه اهل سنت را به صورت مجازی و ویدئو کنفراس در حال برگزاری داریم.

230647