دیپلمات سابق ایران در آلمان در گفتگو با پرسون:

ایران بر عقیده سلطه‌ ستیزی استوار ایستاده است

مهم‌ترین دلیل عدم توفیق تحریم‌های امریکا علیه ایران، تحلیل غلط ترامپ از ایران و مردم ایران بود. ایرانی‌ها ممکن است که از اجراییات و مسائلی که برای معیشت و زندگی‌شان پیش می‌آید، شاکی باشند اما همواره در طول تاریخ اثبات کرده‌اند که در مقابل تعدی و تجاوز می‌‌ایستند و تحلیل ایرانی‌ها از رفتارهای ترامپ و امریکا در طول چهل سال تعدی بود، لذا ایرانی‌ها مقاومت کردند.

علیرضا شیخ عطار قائم مقام سابق وزیر امور خارجه و دیپلمات سابق ایران در آلمان در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص عمق تحریم‌های آمریکا علیه ایران بیان کرد: ترامپ تنها یک شخص نیست بلکه نماینده یک تفکر در امریکا است، تفکری که بر این باور است که امریکا به خاطر سیاست‌های دموکرات‌ها و اوباما و مجموعه شرایط موجود در جهان رو به افول است و امریکا باید به قدرت اول جهان بودن و ارباب جهان بودن برگردد.

وی افزود: در این میان رفتار ایران و مقابله ایران با امریکا از ابتدای انقلاب که میراث امام (ره) است و مقام معظم رهبری که ادامه دهنده این راه بودند، آن‌ها را به شدت عصبی می‌کرد چرا که ایران تنها کشوری بود که بر عقیده سلطه‌ستیزی استوار ایستاده بود. بنابراین ترامپ با این تصور که ایران را ضعیف کند و امکانات اقتصادی ایران را بگیرد این تحریم‌ها را برقرار کرد.

قائم مقام سابق وزیر امور خارجه و دیپلمات سابق ایران در آلمان در ادامه گفت: مهم‌ترین دلیل عدم توفیق این فشارها و تحریم‌ها، تحلیل غلط ترامپ از ایران و مردم ایران بود. ایرانی‌ها ممکن است که از اجراییات و مسائلی که برای معیشت و زندگی‌شان پیش می‌آید، شاکی باشند اما همواره در طول تاریخ اثبات کرده‌اند که در مقابل تعدی و تجاوز می‌‌ایستند و تحلیل ایرانی‌ها از رفتارهای ترامپ و امریکا در طول چهل سال تعدی بود، لذا ایرانی‌ها مقاومت کردند.

229725