مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

نیاز مدارس روستایی و عشایری خراسان جنوبی به زیرساخت اینترنت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با توجه به محرومیت برخی مدارس روستایی و عشایری از شبکه ملی اطلاعات، گفت: ضرورت دارد هرچه سریعتر زیرساخت اینترنت به منظور برخورداری تمامی مدارس روستایی و عشایری استان فراهم شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی روز دوشنبه در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شرایط استان از نظر بیماری کرونا، تمامی موارد آموزشی، پرورشی و فرهنگی به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد، رسانه ملی، درسنامه و تولید محتوای الکترونیک ارائه می‌شود.

وی با بیان این که احداث دیوار ساحلی در چهار اردوگاه هدایت، ولایت، شهید بهشتی و شهید میرزا کوچک خان جنگلی نیازمند یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است افزود: با توجه به قرارگیری اردوگاه‌های استان در کنار مسیل رودخانه‌های فصلی، لازم است به منظور جلوگیری از خطرات جانی و آسیب رسیدن به محیط اردوگاه، دیوار ساحلی در این چهار اردوگاه احداث شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت تکمیل سریع اولین اردوگاه فرهنگی، ورزشی، تفریحی دانش‌آموزان با نیاز ویژه استان به نام امامت عنوان کرد: یکی از راهکارهای تحقق سند تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش استثنایی، احداث و تکمیل فضایی است که دانش‌آموزان بتوانند با تبادل افکار، موانست و مجالست با یکدیگر به بالندگی برسند.

وی گفت: اردوها رضایت خاطر و احساس خوبی از یادگیری ایجاد کرده و حضور در اردو باعث کسب استقلال و افزایش حس اعتماد به نفس و خودباوری دانش‌آموزان می‌شود.

واقعی افزود: دانش‌آموزان با نیاز ویژه با طیف گسترده‌ای که دارند؛ از این قاعده مستثنی نیستند و با توجه به دارا بودن مشکلات عدیده نیازمند خدمات ویژه هستند.

وی با اشاره به تشکیل یکصد دبیرخانه در یکصد مدرسه استان به منظور توسعه و تعمیق فرهنگ مشارکت در تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: تحقق این مهم گامی موثر در دستیابی به چشم‌انداز ۱۴۰۴ و ایجاد رابطه دوسویه آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها، با تعریف عینی ظرفیت‌های مشترک است و می‌تواند ساختار مشترک اجرایی را برای تحقق اهداف مورد انتظار ایجاد کند.


بیشتر بخوانید؛

سند آمایش دانشگاه‌های خراسان جنوبی تبیین شد


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: براساس این طرح برای هر یک از دستگاه‌های استانی یک مدرسه استثنایی انتخاب شده و از طریق انعقاد تفاهم‌نامه، تعاملات موثر و مستمر در سال تحصیلی از طریق دبیرخانه، بین دستگاه مورد نظر قرار می‌گیرد.

وی افزود: مدرسه یا دبیرخانه منتخب نیز امور تعدادی از مدارس را در قالب زیرشاخه پیگیری کرده و دبیرخانه‌ها مشکلات و نیازهای خودشان را از کانال دستگاه معین پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به نقش شوراهای آموزش و پرورش در حل مشکلات آموزشی و پرورشی، از شورای آموزش و پرورش قاین به عنوان شورای برتر یاد کرد و گفت: در هفته شوراها بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و رسانه‌ها اجرا می‌شود که گفتمان سازی و ترویج فرهنگ مشارکت، تهیه ملزومات بهداشتی و تجلیل از خیرین آموزشی از مهمترین این برنامه‌ها به شمار می‌روند.

واقعی بر ضرورت مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در پیاده‌سازی طرح بوم تاکید و بیان کرد: براساس سند تحول و برنامه درسی ملی، اختیار طراحی، تدوین و اجرای برنامه درسی تا ۶۰ ساعت به مدارس واگذار شده است.

وی گفت: این فعالیت تنها نشانه کاهش تمرکز در آموزش و پرورش است و همه خادمان نظام تعلیم و تربیت استان در اجرای درست این سیاست با تمام قوا تلاش می‌کنند تا مدرسه براساس اصل توانمندی و اعتماد نقش خود را به درستی ایفا کند.

وی همچنین گفت: با توجه به تغییر سامانه سوادآموزی، راه‌اندازی سامانه تحت وب و بارگذاری مشخصات بی‌سوادان پایگاه در سامانه به تفکیک شهرستان، بخش، شهر و روستا، ضرورت دارد این افراد هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که به مناسبت اولین روز از هفته سوادآموزی تشکیل شد، افزود: لازم است در شیوه‌های مساعدت به آموزش دهندگانی که از شیوع ویروس کرونا زیان مالی دیده‌اند، تجدید نظر شود.

وی از شورا، دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها به ویژه اداره تعاون، کار رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست در اجرای مطلوب طرح تحولی «پیوند سواد و زندگی» در زمینه بیمه سوادآموزی، تشکیل تعاونی، نظارت بر تولید صنایع دستی و اعزام کارشناسان فنی و حرفه‌ای در زمینه صدور گواهی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

225232