معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

شناسایی 8 بیمار مبتلا به «HIV» در کردستان /89 درصد از مبتلایان به HIV مرد هستند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی 8 بیمار مبتلا به «HIV» در این  استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تایید این خبر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: امسال 8 مورد ابتلا به بیماری «اچ آی وی» در استان کردستان شناسایی شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: متاسفانه شناسایی این افراد مبتلا به ایدز با تاخیر انجام گرفت که همین امر باعث تضعیف سیستم ایمنی این بیماران شده است.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: با شروع شناسایی بیماران مبتلا به HIV که از سال 1368 در سطح کشور و این استان آغاز گردید، بیش از 586 نفر مبتلا به این بیماری شناسایی شده اند که از تعداد 266 نفر آنان جان خود را از دست داده اند.

این مقام درمانی با تاکید بر اینکه 89 درصد از مبتلایان به HIV را مردان تشکیل می دهند، گفت: بیشترین سن ابتلا به ایدز در سن 25 تا 45 سالگی است.


بیشتر بخوانید:

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی 8 بیمار مبتلا به «ایدز» در این استاد خبر داد.


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: با وجود اینکه بسیاری از افراد جامعه بین بیماری ایدز و HIV هیچ تفاوتی را قائل نمی شوند، اما بیماری ایدز مرحله ای از پیشرفت بیماری HIV می باشد.

وی شایع‌ترین علائم بیماری HIV را عفونت‌های مکرر و پایین آمدن سطح ایمنی بدن عنوان کرد و بیان داشت: بسیاری از رفتارهای پرخطر جنسی، داشتن شرکای جنسی متعدد، معتادان تزریقی نسبت به سایر افراد جامعه بیشتر در خطر ابتلا به بیماری HIV و ایذر هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: واکسنی برای مقابله با این بیماری وجود ندارد اما بیماران مبتلا به HIV با مصرف روزانه داروها می‌توانند مانند سایر افراد جامعه ادامه حیات دهند البته افراد مبتلا به HIV به دلیل پایین بودن سطح ایمنی بدن، بیشتر در معرض خطر کرونا هستند./انتهای پیام

عباسعلی ـ استان کردستان

222633