رشد یک میلیارد دلاری ارزش بازار تتر در ۹ روز

یکی از آخرین گزارش های منبع خبری تحلیلی کوین تلگراف حاکی از آن است که ارزش بازار یا مارکت کپ رمزارز تتر یا یو اس دی تی به عنوان پرطرفدارترین استیبل کوین یا سکه با ثبات بازار کریپتو به شدت در حال افزایش است به طوری که ارزش بازار این رمزارز در بازه زمانی ۹ روز گذشته به اندازه یک میلیارد دلار جهش داشته است.

به گزارش سایت خبری پرسون، آمارها نشان می دهند که ارزش بازار یا مارکت کپ این رمزارز پرطرفدار در طی هفته های اخیر رشد بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است و کارشناسان بر این باورند که این جهش به رالی پرشتاب اخیر بیت کوین که قیمت آن را تا مرز رکورد تاریخی بیت کوین یعنی ۱۹۷۶۰ دلار رساند کمک کرده است.

پائولو آردوینو(Paolo Ardoino) که به عنوان مدیر ارشد فناوری در دو شرکت Bitfinex و Tether فعالیت دارد اخیرا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت رشد یک میلیارد دلاری مارکت کپ رمزارز تتر در ۹ روز گذشته را می توان به عنوان یک رکورد مهم به ثبت رساند که برای دومین بار است در طول تاریخ تتر رخ می دهد. پیش از این در ۴ سپتامبر ۲۰۲۰ معادل ۱۴ شهریور سال جاری بود که مارکت کپ تتر به یکباره رشد کرد و در بازه زمانی ۸ روزه تا حدود ۱ میلیارد دلار افزایش یافت.

ارزش بازار تتر در زمان نگارش این خبر در محدوده ۱۹ میلیارد دلار قرار گرفته و این نشان می دهد که ۱۹ میلیارد دلار با قیمت ۱ دلار هم اکنون در حال گردش است. داده های دریافتی از وب سایت معتبر کوین مارکت کپ(CoinMarketCap) حاکی از آن است که ارزش بازار این دارایی دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون چهاربرابر شده است.

در ادامه نموداری برگرفته از وب سایت کوین مارکت کپ را مشاهده می کنید که روند رشد مارکت کپ تتر را از مورخ اول ژانویه ۲۰۲۰ تاکنون را نشان می دهد.

این رمزارز در حال حاضر توانسته است رتبه چهارم از نظر ارزش بازار را در میان تمامی دارایی های دیجیتال به خود اختصاص دهد.

به طور کلی تتر و سایر رمزارزهای استیبل یا باثبات می توانند روش ها و راهکارهای بهتری را برای تبدیل ارزهای دیجیتال به پول فیات ارائه دهند به طوری که میزان نوسان را به حداقل رسانده و قابلیت نقد شوندگی ارزهای دیجیتال پس از فروش آن ها را تضمین می کنند.

اگرچه گفته می شود رمزارز تتر یا یو اس دی تی توسط ذخیره اسکناس های دلار واقعی پشتیبانی می شود ولی واقعیت این است که تتر تاکنون حسابرسی دقیقی از حساب های بانکی خود نداشته است.

وب سایت مشهور بلومبرگ در سال ۲۰۱۹ بود که در گزارشی اعلام کرد رمزارز یو اس دی تی کاملا به دلار متکی نیست و موجودی در گردش آن با ۷۴ درصد وجه نقد و اوراق بهادار کوتاه مدت پشتیبانی می شود.

از طرفی قابل توجه است که تتر توسط همان گروه ناظر و مدیریت کننده صرافی بیتفینکس به عنوان یکی از مشهورترین صرافی های رمزارزی جهان کنترل و هدایت می شود.

به طور کلی تتر با در اختیار داشتن بیش از سه چهارم ارزش بازار استیبل کوین ها همچنان به عنوان استیبل کوین پیشتاز بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال شتاخته می شود.

منبع: سام تایمز

222039