راه اندازی نسخه دوم شبکه بلاکچین اتریوم و پیامدهای آن

گزارش های منابع خبری حاکی از آن هستند که بزرگترین صرافی رمزارزی جهان به نام صرافی بایننس اخیرا در طی انتشار اطلاعیه ای به تجریه و تحلیل آخرین وضعیت بیت کوین، اتریوم و سایر آلت کوین ها پرداخته است.گزارش این صرافی اشاره به افزایش چیرگی و تسلط بیت کوین بر بازار رمزارزها در بازه زمانی ماه اکتبر و اوایل ماه نوامبر دارد که با کاهش شدید حباب قیمتی دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز و همچنین بسیاری از دارایی های دیجیتال همراه شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، برخی از دارایی های دیجیتال اصلی بازار رمزارزها همچون اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین و چِین لینک در ماه اکتبر رشد قابل توجهی نداشتند و با توجه به اینکه فعالیت های تجاری در مقیاس چشمگیری به استفاده از بیت کوین به عنوان بزرگترین رمزارز دنیای کریپتو روی آوردند؛ این رمزارزها نتوانستند رکوردهای تازه ای را به ثبت برسانند. این در حالی است که بازار آلت کوین ها چندین ماه بود که به عنوان یکی از درگاه های اصلی کسب سود برای طیف وسیعی از تریدرها و سرمایه گذاران باتجربه شناخته می شد.

به طور کلی کاملا مشهود است که آلت کوین ها با توجه به ریزش قیمتی اخیر نتوانستند رالی پرقدرتی را در برابر بیت کوین به نمایش بگذارند. لازم به ذکر است که بسیاری از آلت کوین ها از زمان آغاز روند کورکشن یا فرآیند اصلاحی آن ها مسیر کاهشی چشمگیری را پشت سر گذاشته اند به طوری که حتی تا ۷۰ الی ۹۰ درصد از سودهای به دست آمده توسط تریدرهای آلت کوین ها از بین رفت.

از طرفی بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال بر این باورند که بیت کوین با توجه به صعود ناگهانی پرشتاب اخیر خود تا مرز ۱۶ هزار دلار؛ احتمالا برای مدتی وارد یک دوره رکود خواهد شد. آن ها به دوره رکود و تحکیم بیت کوین در بازه قیمتی ۱۰ هزار الی ۱۲ هزار دلار به عنوان نمونه اشاره می کنند و معتقدند که دوره ای مشابه با آن به زودی برای بیت کوین اتفاق خواهد افتاد.

بایننس در ادامه گزارش خود به راه اندازی نسخه جدید شبکه اتریوم با عنوان “اتریوم ۲” اشاره می کند و آن را به عنوان یک نقطه عطف در راستای بازار آینده اتریوم به عنوان بزرگترین آلت کوین بازار و همچنین سایر آلت کوین ها در نظر می گیرد. در این گزارش آمده است که انتظار می رود راه اندازی نسخه جدید شبکه بلاکچین اتریوم بتواند تاثیر بسیار مثبتی به روی موفقیت شبکه و همچنین قیمت رمزارز اتریوم داشته باشد چون سازگاری، مقیاس پذیری و امنیت این شبکه در نسخه جدید به شدت افزایش خواهد یافت.

از طرفی قرار بر این است که شیوه اجماع این شبکه در نسخه دوم از فرآیند “اثبات کار” به فرآیند “اثبات سهام” تبدیل شود که طبیعتا انگیزه سرمایه گذاران را برای سپرده گذاری در شبکه با هدف کسب پاداش دوچندان خواهد کرد. بدیهی است که این امر باعث کاهش شدید عرضه اتریوم خواهد شد در حالی که میزان تقاضا همچنان رو به افزایش خواهد بود چون سرمایه گذاران بزرگ همواره به دنبال کسب سودهای ثابت می باشند. با توجه به این فرضیه ها می توان ادعا کرد که آغاز فعالیت نسخه دوم شبکه اتریوم می تواند نگرش و احساس مثبت تری را به بازار آلت کوین ها تزریق کند.

منبع: سام تایمز

209978