وزیر بهداشت در کرمانشاه:

هیچ بیمار کرونایی پشت درب بیمارستان نمی ماند/ تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمام داروهای کرونا

وزیر بهداشت گفت: به مردم این اطمینان را می دهیم که هیچ بیمار کرونایی پشت درب بیمارستانها نمی ماند و تمام بیماران نیاز به بستری، در بیمارستان بستری خواهند شد.

کرمانششاه- سایت خبری پرسون؛ سعید نمکی وزیر بهداشت امروز دوشنبه (20 آبان) در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه گفت: ویروس کووید19 یکی از پیچیده ترین ویروس های جهان می باشد که می توان گفت این ویروس بسیار پیچیده تر از آن است که بتوان به راحتی درباره آن اظهار نظر و یا دارویی برای آن تولید کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه پیچیدگی ویروس کرونا هزینه های بسیاری بر نظام سلامت جهان وارد خواهد کرد افزود: طبق برآورد جهانی میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس در برخی کشورهای اروپایی طی ماه های آینده به روزانه هزار نفر هم خواهد رسید و در کشور ما هم برآوردهایی از افزایش مرگ و میر وجود دارد که امیدواریم با همدلی و همراهی تمام مردم این آمارها را کاهش داده و بحران کرونا را با کمترین میزان خسارت پشت طی کنیم.

وی با اشاره بر تامین اعتبارات برای جبران مطالبات کادر درمان و موضوع سخت گیری و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی گفت: بر اساس پیشنهاد مقام معظم رهبری قرارگاهی به ریاست وزیر کشور برای پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا تشکیل شده که در کنترل بیماری می تواند بسیار کمک کننده و نقش موثری داشته باشد.

تمام داروهای "کرونا" تحت پوشش بیمه قرار می گیرد/ هیچ بیمار کرونایی پشت درب بیمارستان نمی ماند

نمکی اظهار داشت: در زمینه تولید داروی کرونا باید این نکته را یادآور شد که هنوز هیچ داروی قطعی برای این بیماری در جهان وجود ندارد و در بحث اثرگذاری داروهایی مانند رمدسیویر و فاویپیراویل هم هنوز جای بحث و بررسی است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در خصوص تولید این داروها توانستیم ظرف مدت دو ماه این داروها را در کشور تولید کنیم و در حال حاضر نمونه محلول رمدسیویر هم در کشور تولید شده که ظرفیت تولید را تا 10 برابر افزایش خواهد داد.

وی با عنوان اینکه با افزایش تولیدات، شاهد توزیع انبوه این داروها در کشور خواهیم بود افزود: این خبر خوش را هم به مردم می دهیم که تمام داروهای کرونا را در جلسه شورای عالی بیمه که هفته گذشته برگزار شد تحت پوشش بیمه برده ایم.

نمکی مطرح کرد: از مصوبات دیگری که در این جلسه صورت گرفته این است که بیمارانی هم که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند در همان ساعت روز اول بستری، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

نمکی اظهار کرد: به مردم این اطمینان را می دهیم که هیچ بیمار کرونایی پشت درب بیمارستانها نمی ماند و تمام بیماران نیاز به بستری، در بیمارستان بستری خواهند شد.

وزیر بهداشت همچنین خطر نشان کرد: تامین تخت و دستگاه اکسیژن به این معنا نیست که مردم نسبت به این بیماری و خطرات آن بی توجه شوند و همه باید کمک کنند تا با کمترین هزینه این بحران را پشت سر بگذاریم.

واکسن ایرانی "کرونا" آماده ورود به فاز مطالعات انسانی است

نمکی در ادامه خبرهای خوبی از تولید واکسن ایرانی کرونا داد و افزود: در بحث تولید واکسن کرونا 12 مجموعه دانش بنیان در کشور در حال فعالیت هستند که خوشبختانه چهار مورد آنها به نتایج خوبی رسیده اند. این چهار مجموعه دانش بنیان در حال حاضر در حال اتمام فاز مطالعات حیوانی و ورود به فاز مطالعات انسانی هستند .

وی تصریح کرد: روند کار این مجموعه های دانش بنیان به حدی خوب پیش می رود که آماده پیش خرید واکسن کرونا از این مجموعه ها شده ایم و تا ماه های آینده خبرهای خوشی به مردم ایران خواهیم داد.

وزیر بهداشت در ادامه با تقدیر از همکاری و همراهی تمام مردم ایران در مقابله با کرونا، گفت: تا زنده ایم از حمایت های رهبر انقلاب در بحث مقابله کرونا یاد می کنم، چرا که اگر حمایت های ایشان نبود در میانه راه این مبارزه با مشکلات عدیده ای مواجه می شدیم.

نمکی رهبر انقلاب را الگوی تمام عیار از یک رهبر فرزانه و خردمند دانست و افزود: برخورد ایشان در بحث مقابله با کرونا مثال زدنی است و تاریخ این را در درون ثبت خواهد کرد.

وی ضمن قدردانی از نیروهای نظامی و انتظامی و استانداران و سازمان های مردم نهاد که در طول مدت مبارزه با این بیماری یار و همراه کادر بهداشت و درمان بوده اند گفت: از مردم عزیز ایران هم که با کمک های مومنانه خود حماسه ای بزرگ خلق کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وزیر بهداشت گفت: فداکاری های مدافعان سلامت طی این مدت یادآور فداکاری های هشت سال دفاع مقدس است و مانند دفاع مقدس تنها چیزی که باعث شد سرداران و سربازان در این مسیر آگاهانه به دل خطر بزنند عشق به میهن و مردم و نجات جان انسان ها بود.

نمکی در تشریح تفاوت میان مدافعان سلامت با شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و مدافعان حرم گفت: یک تفاوت اساسی وجود دارد و اینکه مدافعان سلامت اینجا دشمن را نمی بینند و با یک دشمن نامرئی در حال مبارزه هستند و در این جبهه همه جا احتمال خطر وجود دارد و همین موجب دشوار شدن کار مدافعان سلامت است.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

210172