سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

وضعیت 5 شهرستان یزد فوق بحرانی است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد، وضعیت شهرستان‌های مهریز، خاتم، ابرکوه، بافق و میبد را فوق بحرانی عنوان کرد.

یزد_ سایت خبری پرسون؛ ابراهیم سلمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به بهبود رفتارهای بهداشتی شهروندان نسبت به تابستان اظهار داشت: علت افزایش تعداد بیماران کرونایی در هفته های اخیر محدود شدن تهویه در فضای ها بسته است که حتی در صورت کوچکترین تجمع نیز شاهد انتقال این ویروس در بین افراد و خانواده ها هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد وضعیت شهرستان‌های مهریز، خاتم، ابرکوه، بافق و میبد را فوق بحرانی عنوان کرد و اظهار داشت: شهرستان های اشکذر، اردکان به ترتیب نارنجی و زرد هستند و دیگر شهرستان‌ها هم در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 981 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند گفت: البته از این تعداد 173 نفر در بخش ICU بیمارستان‌ها قرار دارند.

سلمانی ابراز امیدواری کرد با اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی که میانگین آن در بین شهروندان افزایش‌یافته، شاهد کاهش بیماران کرونایی در استان و کشور باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به این مطلب که سامانه 111 پاسخگوی سؤالات و ابهامات مردم نسبت به چگونگی روند درمان بیماران کرونایی خواهد بود ابراز داشت: کارشناسان این مرکز آماده ارائه خدمات مشاوره به شهروندان دراین خصوص است.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: در هر شهرستان یک مرکز خدمات 16 ساعته آماده ارائه خدمات به بیماران حاد تنفسی و کرونایی است که در یزد به علت جمعیت بیشتر، تعداد این مراکز به چهار مورد یعنی مراکز نیکوپور، امامشهر، آزادشهر و بقایی پور افزایش یافته و شهروندان در صورت مشاهده علائم ابتدا به نزدیک ترین مرکز جامعه خدمات سلامت مراجعه کنند و از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها خودداری کنند.

وی در واکنش به شایعه مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر ضدعفونی از فضای آسمان در استان یزد گفت: این موضوع یک شایعه بوده و حتی ضدعفونی معابر نیز اثرگذاری نیست و بعضا زیان زیست محیطی هم دارد اما از نظر روانی اثرگذار است.

تفاوت آمارها به علت تفاوت مقیاسی است

سلمانی پیرامون ضد و نقیض های آماری هم اظهار داشت: اینکه ما در زمینه ابتلای افراد رتبه اول کشور را داشته باشیم طبیعتا در زمینه فوتی ها نیز رتبه اول را دارا هستیم که این آمار از حیث نسبت جمعیتی درست است اما از نظر نسبت فوتی ها به افراد بستری، در رتبه ششم کشور قرار داریم پس تفاوت آمارها نتیجه تفاوت مقیاسی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اعمال محدودیت ها را در کاهش میزان مبتلایان بسیار موثر دانست و ابراز داشت: این محدودیت ها تاثیر100 درصدی خواهد داشت و در همین مدتی که محدودیت ها اعمال شده آمار افراد سرپایی ما اندکی کاهش داشته بنابراین امیدواریم اعمال این محدودیت ها تا پایان آذرماه ادامه داشته باشد تا شاهد موج های چهارم به بعد نباشیم.

وی در پایان با ابراز نگرانی از کاهش میانگین سنی افراد بستری اظهار داشت: در حال حاضر متوسط سن افراد بستری با کاهش 10 ساله به 52 سال رسیده و میانگین سنی فوتی ها هم 70 سال است اما در بیمارستان‌ها از همه سنین شامل کودک تا کهنسال بستری داریم

انتهای پیام/

حیران _ استان یزد

209554