اسفندیار خدایی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

اعترافات ترامپ و بایدن، نشان از پشت پرده واقعیت های آمریکا

کارشناس بین الملل و مطالعات آمریکا با بیان اینکه مناظره ها فرصت خوبی برای آشنایی با پشت پرده ی سیاست های آمریکا است، گفت: اعترافاتی که از یکدیگر می گیرند و صحبت هایی که علیه همدیگر مطرح می کنند؛ نشان دهنده این است که واقعیت چیز دیگری است و سیاست آمریکا و خیلی از کشورهای دیگر دنیا است.

اسفندیار خدایی، کارشناس بین الملل و مطالعات آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی پرسون، در خصوص درگیری نامزدها و اذعان به افول قدرت آمریکا گفت: در موضوع دموکراسی آمریکا شرایطی به مرور زمان پیش آمده است که حالا دموکراسی آمریکا آنگونه که باید کار نمی کند.

اسفندیار خدایی با اشاره به اینکه زمانی آمریکا مهد آزادی بیان بود و نشریات می توانستند حرف های خود را بیان کنند، افزود: هزاران روزنامه در آمریکا وجود داشت؛ اما الان غول های رسانه آمریکا این روزنامه های کوچک و بنگاه های خبری و اطلاعاتی را خریده اند و از این جهت موجب شده تا آزادی بیان در رسانه های آمریکایی کمتر شود.

کارشناس بین الملل و مطالعات آمریکا با عنوان اینکه بحث دموکراسی حاکمیت پول برای آمریکا مسائلی را بوجود آورده، گفت: تبلیغات انتخاباتی هزینه های سرسام آوری برای کسانی که چه بسا صدای مردم امریکا باشند دارد؛ اما از جهت اقتصادی توان معرفی خود را ندارند و این سبب شده تا دو حزب دموکرات و جمهوری خواه عرصه سیاست را کنترل کنند.

اسفندیار خدایی اظهار کرد: دو عامل رسانه و سیاست به مرور زمان موجب ابجاد این وضعیت شده است و امکان اینکه سیاست مداران امریکا بتوانند انعکاس دهنده خواسته های مردم باشند مقداری مشکل شده است.

علت تخریب دو کاندیدای انتخابات آمریکا

کارشناس بین الملل و مطالعات آمریکا با بیان اینکه مناظره ها فرصت خوبی برای آشنایی با پشت پرده سیاست های آمریکا است، گفت: اعترافاتی که از یکدیگر می گیرند و صحبت هایی که علیه همدیگر مطرح می کنند؛ نشان دهنده این است که واقعیت چیز دیگری است و سیاست آمریکا و خیلی از کشورهای دیگر دنیا این است.

وی افزود: مناظره انتخابات در آمریکا موجب رو شدن برخی از مسایل می شود؛ زیرا انتخابات جدی است و هرکدام از کاندیدا ها با تلاش سعی بر در اختیار گرفتن بزرگترین و قدرتمند ترین کرسی سیاست جهان را دارند.

اسفندیار خدایی تشریح کرد: واکنشات ترامپ و بایدن با نقد کردن همدیگر مشخص می کنند؛ در نهایت خیلی از صحبت ها تاثیر چندانی ندارد زیرا مردم آمریکا باید از بین دو گزینه انتخاب کنند.

209007