محرز در گفت وگو با پرسون:

اعمال جریمه برای رعایت پروتکل های بهداشتی امری ضروری است

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر گفت: حدود 9ماه از وجود بیماری کرونا می‌گذرد و تا به امروز هنوز برای آن درمان قطعی و یا واکسنی یافت نشده و کسی نمی‌داند تا کی باید با این بیماری دست و پنجه نرم کنیم.

دکتر مینو محرزپزشک، محقق، استاد دانشگاه، متخصص بیماری‌های عفونی و رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پرسون در خصوص محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل بیماری کرونا اظهار داشت: اعمال محدودیت در دیگر نقاط جهان از مدت‌ها پیش شروع شده و برای متخلفین جرایمی در نظر گرفته شده که میتوان گفت تا حدودی هم این جرایم اثرگذار بوده و امیدوارم که این راهکار برای ایران نیز مفید باشد و به کنترل بیماری کمک کند.


محرز بیان کرد: در شرایط کنونی کشور که بیماری اوج گرفته و عده‌ای از مردم هنوز این بیماری را جدی نگرفته و دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند وجود چنین قوانین و جرایمی برای برخورد با افراد خاطی امری ضروری و لازم است تا بتوان اوضاع را برای مدتی کنترل کرد تا از شرایط سخت خارج شویم.


این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به کشور آلمان در مقایسه با ایران گفت: علت بالا بودن آمار بیماران بدحال در ایران به این خاطر است که عده زیادی از مردم در اعضا خانواده خود افراد مسن و یا با بیماری زمینه‌ای دارند اما تعداد زیادی از مراجعین به صورت سرپایی درمان می‌شوند. در کشور آلمان مردم تابع قوانین و دستورات دولت هستند و فرهنگ آنها با مردم ما بسیار متفاوت است پس نمی‌شود این دو کشور را با هم مقایسه کرد اما کشور آلمان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بهتر عمل کرده است.


وی ضمن تاکید بر اجرا قوانین قاطع و جدی برای برخورد با افراد خاطی گفت: با وجود اینکه به بسیاری از نهادهای دولتی پروتکل‌های بهداشتی داده شده باز هم آن را به درستی رعایت نمی‌کنند و با توجه به اینکه این نهادها می‌توانند در حکم الگو برای دیگر سازمان‌ها و افراد باشند باید بر آنها نظارت جد‌ی‌تری صورت گیرد و در صورت عدم رعایت با جریمه کردن آنها با این نهاد برخورد شود.


عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر در پایان گفت:حدود 9ماه از وجود این بیماری می‌گذرد و تا به امروز هنوز برای آن درمان قطعی و یا واکسنی یافت نشده و کسی نمی‌داند تا کی باید با این بیماری دست و پنجه نرم کنیم پس بهترین راه‌حل برای پیشگیری از آن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع است که متاسفانه عده‌ای از مردم آن را رعایت نمی‌کنند و همچنان بدون توجه به دستورالعمل‌ها برای خود و دیگر افراد جامعه مشکل ایجاد می‌کنند. برای برخورد با چنین افرادی وجود قوانین سخت و اعمال جریمه امری ضروری است تا بتوان آنها را نیز به رعایت پروتکل‌ها ملزم کرد تا با کمک یکدیگر بتوانیم از این بحران خارج شویم.

207852

مطالب مرتبط