عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه:

سومین دوره مسابقات فتح پرچم برای اولین بار در سطح بین‌المللی آنلاین برگزار می شود

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات معاونت پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: سومین دوره مسابقات فتح پرچم دانشگاه رازی کرمانشاه سوم و چهارم آبان ماه در سطح بین‌المللی و آنلاین برگزار می شود.

کرمانشاه- پرسون؛ منکرسی عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به شیوه بیماری کرونا، گفت: این مسابقات به صورت آنلاین در چند رسانه طی دو روز« سوم و چهارم آبان ماه» برگزار و شرکت کنندگان می توانند به سوالات مورد نظر پاسخ دهند. و همچنین بر اساس تخمین زده شده، امسال حدود 500 تیم شرکت کننده حضور خواهند داشت.

مدیر مرکز تخصصی دانشگاه رازی در خصوص فعالیت‌های این مرکز گفت: این مرکز از سال 95 با موضوع "امنیت فناوری اطلاعات" در حوزه‌های آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد با هدف آموزش نیروی متخصص راه‌اندازی شده است.

منکرسی تاکید کرد: این مسابقات با همکاری چند نهاد دولتی و غیردولتی از جمله شرکت کافه بازار با هدف ترغیب دانشجویان به پژوهش در خصوص موضوعات امنیت سایبری، شناسایی افراد مستعد در حوزه امنیت، تربیت افسران نیروی سایبری، جذب نیروی متخصص و افزایش آمادگی و توانمندی علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی برگزار می‌شود.

*برگزاری مسابقات در 10حوزه


این مسؤول در ادامه گفت: مسابقات در 10 حوزه برگزار می‌شود، امسال چهار حوزه به مسابقه افزوده شده که دو حوزه Android Security و Industrial Electroinc Systems Security برای نخستین بار در سطح بین المللی برگزار می‌گردد. که در رده‌بندی جهانی CTFTime تیم مرکز آپای دانشگاه رازی حائز رتبه سوم کشوری و 337 جهانی می‌باشد.

*زمان اختتامیه مسابقات

اختتامیه مسابقات نیز با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین، صبح روز هشتم آبان ماه 1399، با شرکت علاقمندان برگزار و به 3 تیم برتر جوایزی اهدا می‌شود، جوایز برای تیم اول 25 میلیون ریال، تیم دوم 20 میلیون ریال و تیم سوم 15 میلیون ریال می باشد.

منکرسی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ممکن است حامیان مالی دیگری نیز به مسابقه اضافه شود امکان افزایش مبالغ جوایز وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه گفت: همزمان با سومین دوره مسابقات فتح پرچم، مسابقه شکارچیان تهدیدات سایبری نیز به عنوان برنامه جانبی برگزار می‌گردد. این مسابقه رقابتی بین بهترین تجربیات شناسایی، پیشگیری و مقابله با تهدیدات سایبری است و به ایده‌های برتر این مسابقه در روز اختتامیه جوایزی اهداء می گردد که برای ایده اول مبلغ 15 میلیون ریال، ایده دوم 10 میلیون ریال و ایده سوم 5 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

*مسابقات فتح پرچم یک مسابقه امنیت کامپیوتر


منکرسی مسابقات فتح پرچم را یک مسابقه در حوزه امنیت کامپیوتر دانست و افزود: یکی از اهداف برگزاری این مسابقات، شناسایی افراد متخصص و دارای استعداد جهت معرفی برای رفع نیاز سازمان‌ها و ادارات است.
مدیر مرکز آپا دانشگاه رازی کرمانشاه در پایان سخنانش گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و زمان آغاز ثبت‌نام در خصوص مسابقه بین‌المللی فتح پرچم به آدرس اینترنتی ctf.razi.ac.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است: این دوره از مسابقات محدودیت سنی دارد و گروه ها در قالب دو تا 10 نفره می توانند شرکت کنند.


مهین رحمانی- استان کرمانشاه

207290