تاخت و تاز قیمت خودرو بدون سرعت گیر مسئولان در خراسان شمالی

این روزها افزایش شدید قیمت خودرو در بازار بسیار عجیب شده است و به نظر می رسد نوسان قیمت ارز اثر تورمی شدیدی بر بازار خودرو داشته و قیمت ها در این بازار بسیار بی قرارتر از بازار ارز است.

به گزارش پرسون؛ در حالی که پراید ارزان ترین خودرو در بازار محسوب می شد اکنون اغراق نیست اگر گفته شود قیمت آن به طور روزانه افزایش می یابد، این در حالی است که عملاً راهکار و چاره مناسبی که وضعیت این بازار را سر و سامان دهد از سوی مسئولان اندیشیده نشده است و تاخت و تاز قیمت ها در بازار خودرو به شدت ادامه دارد.

فعالان بازار خودرو می گویند که گرانی های اخیر از وضعیت نا به سامان بازار ارز تأثیر می گیرد و نرخ پراید 111 از هفته گذشته که حدود 115 میلیون تومان بود، روز دوشنبه به 125 میلیون، روز سه شنبه به 130 میلیون و روز چهارشنبه به 135 میلیون تومان رسید.

برخی فعالان در بازار افزایش اخیر قیمت ها را سونامی گرانی خودرو می دانند.

«وداعی» بازرس اتحادیه مشاوران خودروی بجنورد افزایش قیمت خودروها را سرسام آور دانست و گفت: علاوه بر قیمت خودروهای خارجی که به طور مستقیم متأثر از قیمت ارز است، قیمت خودروهای ایرانی نیز به طور روزانه افزایش می یابد.

وی افزود: روز دوشنبه نمایندگی ها قیمت پراید 111 را 125 و در روز سه شنبه 130 میلیون تومان و پراید 132 را 115 میلیون تومان اعلام کردند که تا به بازار برسد، گران تر هم می شود.

وی اضافه کرد: خودروی توسان 2008 را 3 ماه قبل 180 میلیون تومان فروختم و روز چهارشنبه ناگزیر به خرید همان خودرو به نرخ 550 میلیون تومان شدم.

وی همچنین با اشاره به افزایش دو برابری قیمت خودروی سوزوکی که از 230 میلیون به 500 میلیون تومان رسیده است، افزود: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا باعث بیکاری و رکود اقتصادی شده قیمت خودرو هر روز افزایش می یابد.

به گفته وی، اگرچه افزایش قیمت ها از 3 ماه پیش شروع شده اما بیش از یک ماه است که روند آن سرعت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که قیمت ها روزانه افزایش می یابد و قدرت خرید مردم کاهش یافته است اما ثبت نام نمایندگی بلافاصله تمام می شود.

در این میان رئیس اتحادیه مشاوران خودروی بجنورد هم گفت: قیمت ها به قدری افزایشی شده که هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی شود و خریدار توان خرید ندارد و فروشنده نگران است که با فروش خودرو توان خرید دوباره آن را نداشته باشد.

«بابایی زاده» افزود: قیمت خودرو به تبعیت از افزایش قیمت دلار و سکه افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: اگرچه در نگاه اول به نظر می رسد افزایش قیمت ها، باعث رونق بازار خودرو شده ولی بازار در رکود به سر می برد و خریدار و فروشنده ای وجود ندارد.

206844

مطالب مرتبط