مهرکش در گفت و گو با پرسون:

برخی افراد علاقه ای ندارند شبکه ملی اطلاعات در کشور استقرار یابد

مسئول مرکز پایش، تحلیل اخبار و اطلاعات سازمان فضای مجازی بسیج کشور گفت: اولین اقدام در بخش شبکه ملی اطلاعات، تعریف دقیق از تمام لایه‌های تعریف شده این شبکه است .

بهزاد مهرکش مسئول مرکز پایش، تحلیل اخبار و اطلاعات سازمان فضای مجازی بسیج کشور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پرسون در خصوص مهم ترین شاخص ها در حوزه امنیت در شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: اولین کاری که باید در شبکه ملی اطلاعات انجام دهیم بحث اقناع افکار عمومی نسبت به آورده هایی است که در حوزه های مختلف چه به لحاظ اقتصادی چه از نظر فکری و فرهنگی و چه به لحاظ امنیتی برای مردم دارد.

مهرکش افزود: بعید میدانم شما اگر به مردم بگویید، دوست دارید اینترنت ارزان تر و امن تر داشته باشید به شما نه بگویند. یا اگر به شما بگویند با یک امنیت هم به لحاظ مسائل شخصی و هم به لحاظ مواجهه با سرویس های مختلف برخورد می کنید طبیعتا کسی به شما نه نمی گوید.

وی در ادامه گفت: لذا اولین اقدام در بخش شبکه ملی اطلاعات، تعریف دقیق از تمام لایه‌های تعریف شده این شبکه است که شورای عالی فضای مجازی مصوبه تیرماه آن را در چهار لایه تعریف کرده که بحث مفصلی است. در بخش دوم باید در مقابل برخی تحریف ها در کارکرد شبکه ملی اطلاعات هم حتما ایستادگی و روشنگری شود چون درحال حاضر با بحث تحریف در کارکرد شبکه ملی اطلاعات هم مواجه هستیم.

مسئول مرکز پایش، تحلیل اخبار و اطلاعات سازمان فضای مجازی بسیج کشور مطرح کرد: برخی که منافع سیاسی و اقتصادی شان از بستر این ولنگاری موجود در شرایط زیر ساختی کشور و وضعیت فضای مجازی است و به خاطر بهره های سیاسی و اقتصادی که می برند خیلی علاقه ای ندارند که شبکه ملی اطلاعات در کشور ما مثل بسیاری از کشورهایی که چه از ما پیشرفته تر هستند،چه در سطح ما هستند و یا از ما پایین تر هستند استقرار پیدا کند. زیرا این کار طبیعتا باعث می شود که منافع برای سودجویان کم تر شود.

205777