ارسال بیش از 100 اثر به دبیرخانه پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج زنجان

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ضمن معرفی آثار برگزیده پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج زنجان، گفت: بیش از 100 اثر در بحث پوستر، تدوین، اینفوگرافی، عکس‌نوشت به دبیر خانه ارسال شد.
تصویر ارسال بیش از 100 اثر به دبیرخانه پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان زنجان امروز با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

در این مراسم مصطفی ملکی مسئول مرکز فضای مجازی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اظهار داشت: امروز اهمیت فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست؛ فضای مجازی در کل زندگی در سیاست، فرهنگ، سبک زندگی و امنیت تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی هم دنیای پر هیایو و پر غوغاست هم میدان جنگ است، گفت: میدان جنگ جغرافیای فیزیکی به میدان جنگ جغرافیای ذهنی تبدیل شده است. به عبارتی جنگ امروز جنگ در عرصه شناختی است، که علاوه بر ارائه راهکار، راهبراد نیز ارائه می‌دهد و بر اساس همین راهبرد‌ها، تولید رفتار می‌کند.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه شاید در گذشته رسانه دست عده محدودی بود، گفت: اما در حال حاضر هر فرد که در جامعه زندگی می‌کند، خود تبدیل به یک رسانه شده و فرد رسانه‌ها زیاد شده‌اند، همین فرد رسانه‌ها در بحث جهت‌دهی و افشاگری نقش مطمئن ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت آقا دستور جهاد تبیین داده‌اند، اذعان کرد: در این جبهه پرهیاهو ما باید بتوانیم داشته‌ها و نظام ارزشی خودمان را با تبیین و روشنگری و هنرمندی نشان دهیم.

ملکی با بیان اینکه بسیج ظرفیتی را آماده کرده است که بتوانیم از فعالان فضای مجازی جوان در موضوعات فرهنگی، ارزشی و سیاسی و امنیتی استفاده کنیم، گفت: با اینکه توفیقات خوبی در این عرصه ایجاد شده و تولید محتواها مناسب و شبکه‌ بندی‌ها انجام شده و در این راستا گام‌هایی برداشته شده اما نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و با نقطه‌ای که باید می‌رسیدیم؛ فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه حرکت و جنبش وجود دارد، یادآور شد: در این عرصه فکرهای جوان و روحیه‌های با نشاط وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه در بحث شبکه‌سازی‌ها امسال جشنواره تولیدات محتوای دیجیتال بسیج هم‌راستا با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها به مدت سه روز از 27 دی در دو قالب تیم تخصصی و عمومی برگزار شد، گفت: هدف این است در دنیای رسانه و فضای مجازی بتوانیم یک جبهه فراگیر در استان تشکیل دهیم.

وی با اشاره به اینکه 12 تیم منتخب شهرستانی در رویداد شرکت کردند، گفت: انیمیشن‌سازی و پویانمایی، تولید نرم‌افزار‌های موبایلی و اپلیکیشن‌ها و گیم‌ها و بازی‌ها شرکت کننده در رویداد بودند.

ملکی با بیان اینکه موضوعات مد نظر در بحث تولیدات؛ اوقاف، حفظ ارزش‌ها، راه شهدا و نشر ارزش‌ها با کلیدواژه استان زنجان دیار خط‌شکنان، انتخابات و حضور و مردم، جهاد تبیین بود؛ گفت: بیش از 100 اثر در بحث پوستر، تدوین، اینفوگرافی، عکس‌نوشت به دبیر خانه ارسال شد که اثرات برتر این قالب‌ها نیز برگزیده شدند.

گفتنی است در پایان این مراسم از آثار برگزیده تقدیر شد. در بخش تخصصی برگزیده تیم‌های پویانمایی، تیم پیرنگ اول، تیم تونیش آرت دوم، تیم پیکسل سوم، تیم سورنا شایسته تقدیر معرفی شد. در بخش نرم افزار نیز تیم مدافع به در جایگاه سوم قرار گرفت در این بخش تیمی حائز رتبه اول و دوم نشد. همچنین به مناسبت میلاد امام علی(ع) قرعه‌کشی بین شرکت‌کنندگان در مراسم انجام و مقرر شد سه نفر برنده خوش شانس به نجف اشرف، مشهد مقدس و قم اعزام شوند.

منبع: تسنیم

597624