معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

۱۸ مرکز علمی کاربردی در کشور استاندارد سازی نشوند، تعطیل می شوند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانشگاه های علمی کاربردی سطح بندی شد و از بیش از یک هزار دانشگاه به ۶۰۰ واحد تقلیل یافته است و از بین سطح ۱۸دانشگاه ضعیف است که اگر تا یکسال آینده استاندارد سازی نشوند، تعطیل میشود.

اصفهان-سایت خبری پرسون؛سید احمد رضا پیش بین در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۱۰دانشگاه علمی کاربردی برتر شناخته شده است.
وی از ایجاد مراکز بین المللی علمی کاربردی با مشارکت دیگر کشورها خبر داد و افزود: در حال حاضر با ۵۴ کشور وارد مذاکره شدیم و زمینه تحصیل دانشجو در دیگر کشور و ارایه مدارک رشته های معتبر اروپایی فراهم می گردد.
وی ادامه داد: برخی از رشته هلی مهارتی در کشو های اروپایی خواهان بسبار دارد مثل رشته آشپزی که در فنلاند به راحتی میتوانند بورسیه بگیرند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از بورسیه ۵۰ دانشجو به کشور آلمان خبر داد و افزود: تلاش کردیم رشته های علمب کاربردی بر اساس نیاز جامعه باشد و از این‌جهت امکان دارد رشته های که امسال ارائه میشود با سال دیگر متفاوت باشد.
وی از ۵ هزار کد رشته علمی کاربردی خبر داد و گفا: پذیرش در علمی کاربردی بومی است و متناسب با نیازها در هر استانی تعیین میشود.
پیش بین گفت: در گذشته کمیت دانشگاه ها متناسب با شرایط و یا یک‌الزام در اولویت بود اما امروز فقط کیفیت مهم است .
وی گفت: در برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد دانشجویان در نظام مهارتی‌تحصیل کنند که با وجود اینکه در سال اخر برنامه هستیم کمتر از ۵۰ درصد محقق شده است

195190

سازمان آگهی های پرسون