روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان:

راکبان موتور 30 درصد از تلفات تصادفات استان اصفهان هستند

در چهار ماهه سال جاری307نفرکه در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع داده شده اند.

به گزارش پرسون؛این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 372نفر (92 زن و 280 مرد)17.5 درصد کاهش داشته است.

از مجموع تلفات حوادث ترافیکی سال جاری در این استان،61 نفر زن و 246 نفر مرد بوده اند.

قابل توجه اینکه راکبان موتور سیکلت حدود 30 درصد از متوفیان ناشی از حوادث ترافیکی استان را تشکیل می دهند.

بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با 190 نفر در جاده های برونشهری ،113 نفردر مسیرهای درونشهریو 4 نفر سایر گزارش شده است.

ضمنا در چهار ماهه اول سال جاری 6هزار و 663مصدوم حوادث ترافیکیبهاداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ومراکز تابعهمراجعه کرده اند که از این تعداد یک هزار و 565نفر زن و 5 هزار و 98 نفر مرد هستند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 28.8 درصد کاهش داشته است.

کاهش آمار برق گرفتگی در چهارماهه اول سال جاری در استان اصفهان به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان،در سال چهار ماهه اول سال جاری تعداد7 مورد فوتی(همگی مرد) به دلیل برق گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع گردیده است.

لازم به ذکراست مرگ ناشی از برق گرفتگی در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل،11نفر (همگی مرد) کاهش داشته است. درتیر ماه سال جاری 2 نفر بدنبال برق گرفتگی جان خود را ازدست داده است که نسبت به تیر ماه سال گذشته (4 نفر) کاهش داشته است.

کاهش آمار متوفیات ناشی از مسمومیت با قرص برنج در چهار ماهه اول سال جاری در استان اصفهان به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان ، در چهار ماهه اول سال جاری آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان باتشحیص علت مرگ مسمومیت با قرصبرنج،7 نفربوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (11 نفر) کاهش داشته است. لازم به ذکر است از کل تلفات قرص برنج در سال جاری 6 نفر مرد و1 نفر زن هستند. این در حالی است که در سال گذشته سه نفر زن و 8 نفر مرد بوده است.

کاهش آمار فوت ناشی ازحوادث کار در چهار ماهه اول سال جاری در استان اصفهان به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان در چهار ماهه اول سال جاری تعداد 28 نفر (همگی مرد) بدلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 33نفر(همگی مرد) کاهش داشته است.

لازم به ذکر است که بیشترین علل فوت در حوادث کار مربوط به برخورد جسم سخت و سقوط از بلندی بوده است. در این مدت آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با 746 مورد شامل (30 زن و 716 مرد) نسبت به مدت مشابه سال قبل که 795 مورد شامل (45 زن و 750 مرد)بوده، 17.3 درصد کاهش داشته است.

194276