گزارش و گفتگوی اختصاصی

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی در گفتگو با پرسون:

علاج مشکلات اقتصادی کشور در گرو تمرکز بر مسائل داخلی

تقریباً همه اندیشمندان و صاحب نظران در هر حیطه‌ای حتی با گرایشات سیاسی مختلف تأکید دارند که نگاه به داخل و توجه به توانمندی‌های داخلی راه حل برون رفت از مشکلات است. خوشبختانه در داخل کشور توانمندی‌ها، منابع مادی و ظرفیت‌های مختلف گسترده‌ای وجود دارد که مهم‌ترین منابع انسانی است که بسیار ارزشمند می‌باشد و مشارکت گسترده مردم از جمله نخبگان، فرهیختگان، صاحب نظران، دانشمندان و متخصصان حوزه‌های مختلف در امور، رویکردی است که می‌تواند حلال همه مشکلات باشد.

فریبا نادری بازیگر سریال «ستایش» گفت: زمانی که سر کار بودم خداروشکر به کرونا مبتلا نشدم، اما زمانی که در منزل در قرنطینه خانگی بودم متاسفانه به این ویروس مبتلا شدم، اما همانند بعضی از همکاران خیلی رسانه ای نکردم.
از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا تا کنون میزان تمایل مردان به تراشیدن ریش و اصلاح مو کاهش یافته است. این أمر دلایل متعددی دارد از جمله کاهش ارتباطات اجتماعی و بی‌اعتمادی به آرایشگاه‌ها.
نگاه سیاسی به حوزه بهداشت و درمان، یک نگاه مخرب است که از یک سو تلاش بسیاری از پژوهشگران را عملا زیر سئوال می برد و از سوی دیگر اینکه این نوع نگاه می تواند در کار پژوهشگران تاخیر و حتی ناامیدی ایجاد نماید.

کارشناس و تحلیلگر مسائل اروپا در گفتگو با پرسون:

عملکرد ضعیف اتحادیه اروپا در مدیریت بحران کرونا

اتحادیه اروپا یک سلسله کمک‌های اقتصادی و بسته‌های تحریک اقتصادی را مصوب کرد اما در بخش شیوه تخصیص آن در بین کشورهای اروپایی اختلافات جدی پیش آمد. آمارها نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی به شدت دچار مشکل شده است. با توجه به این‌که ساختار کشورهای اروپایی عمدتاً ساختارهای سرمایه‌داری است، بحران بیکاری و آسیب دیدن بخش مصرف باعث آسیب‌های جدی اقتصادی شده است و خروجی سیاست‌های اتحادیه اروپا خروجی قابل لمسی نبوده است و اقتصاد کشورهای اروپایی بین 15 تا 35 درصد رو به کوچک شدن است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری فارس در گفت‌وگو با پرسون؛

اینترنت پرسرعت برای بیش از ۱۴ هزار نفر از روستاییان فارس راه‌اندازی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از راه اندازی اینترنت پرسرعت سیار برای 21 روستای استان فارس با جمعیتی بالغ بر 14 هزار نفر با تامین اعتبار از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.
نوشین کیانپور؛ متخصص بیمارهای عفونی در گفتگو با پرسون:

عملکرد سیستم ایمنی هر شخصی نسبت به کرونا متغیر است

دکتر نوشین کیانپور؛ متخصص بیمارهای عفونی گفت: بعد از اینکه بدنتان ویروس مذکور مثلا ویروس کرونا را به طور کامل از بین برد زیرمجموعه‌ای از آنتی‌بادی‌ها و حافظه سلولی ایجاد می‌شود که آماده حفاظت از شما در برابر برخورد مجدد با ویروس هستند با این وجود این عملکرد سیستم ایمنی در هر شخصی نسبی است و نمی توانیم به صورت مطلق درباره آن نظر داد.

کارشناس مرکز مطالعات راهبردی سپاه در گفتگو با پرسون:

نظام اقتصادی ایران به یک انقلاب نیاز دارد

در حوزه‎های مختلف خصوصاً در حوزه اقتصاد نیاز است یک باز مهندسی صورت گیرد و حقیقت این است که نظام اقتصادی ما به یک انقلاب نیاز دارد انقلابی که نظام اقتصادی ما و 8 نظام زیر مجموعه آن را اصلاح کند. نظام گمرکی ما مریض است و ما قاچاق قانونی داریم، نظام بانکی ما مریض است و همه پرونده‌های فساد اقتصادی به بانک‎ها ختم می‌شود، نظام بیمه و نظام‌های مختلف اقتصادی ما مریض هستند و این مسئله باعث شده است که ارکان اقتدار ملی آسیب ببیند.
در گفت‌وگوی پرسون با نویسنده دفاع مقدس مطرح شد؛

کتاب‌های شبه‌روشنفکران به فروش نمی‌رود/ علیه ما جوسازی می‌کنند

نویسنده ادبیات دفاع مقدس گفت: جوسازی‌های رسانه‌ای توسط شبه‌روشنفکرها برای بدنام کردن ادبیات پایداری به دلیل پایین بودن استقبال عمومی از آثارشان است.
گزارش پرسون از آشفته بازار دارو؛

مافیای دارو؛ فرزند ناخلف «کرونا» و «بی نظارتی ها»

هجوم جامعه برای خرید داروهای خاص که هنوز واقعیت درمانی آنها به صورت رسمی تایید نشده است، توانست این بار در حوزه دارو و و درمان مافیای بسیار گسترده ای در سطح استان کردستان و حتی کشور ایجاد نماید.

مدیر اسبق بانک مرکزی در گفت و گو با پرسون؛

دلار تک نرخی سبب کاهش فساد و رانت می شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضرعرضه و تقاضا باهم برابر نیستند. وقتی که عرضه و تقاضا باهم برابر نباشد عملا نمی توانیم ارز را تک نرخی کنیم.
گفتگوی پرسون با پژوهشگر تاریخ موسیقی ایرانی؛

زمانی که پیک «صبا» به موسیقی ایران وزیده شد

رسالتی که برای درهم‌آمیختن موسیقی ایرانی و نوازندگی ویولن بر دوش «علی نقی وزیری» بود را ابوالحسن صبا عهده‌دار شد.
کارشناس روابط بین الملل و مطالعات امنیتی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

نقدی بر سخنان نسنجیده طیب اردوغان+فیلم

بهادر دهقانی استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین الملل و مطالعات امنیتی به تحلیل عملکرد دیپلماتیک اردوغان؛ رییس جمهور ترکیه پرداخت.

سمانه خورشیدی؛ زبان شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با پرسون:

ریشه 30 درصد از لطیفه ها در کشور قومیتی است

یک استاد زبان شناسی گفت: با تاکید بر اینکه ساخت لطیفه و جوک های قومیتی یکی از مشکلات کنونی کشور در بحث فرهنگی است، بیان کرد: شاید به جرات بتوان گفت که بیش از 30 درصد از جوک ها و لطیفه هایی که در بین عامه مردم دهن به دهن می چرخد، به نوعی تخریب و توهین به اقوام ایرانی می باشد که در پشت این برنامه، دست های پنهانی قرار دارند.

کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با پرسون:

آل سعود مهره دست نشانده امریکا در منطقه

رژیم آل سعود در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین بازوهای دست نشانده امریکا در منطقه است. حمایت‌های سیاسی غرب از این رژیم‌ دست نشانده به منظور بهره‌برداری از منابع مالی و بهره‌برداری اقتصادی از رژیم آل سعود و همچنین استفاده از آن‌ها به عنوان نشانه‌های خود در منطقه برای برهم زدن شرایط منطقه است.
گزارش پرسون در مورد فلسفه شب یلدا؛

امشب، خلقت آبستن شده

در فرهنگ ایران باستان، شب یلدا استعاره از شکست اهریمن داشته و روز پس از آن، یعنی نخستین روز دی‌ماه را «نوروز» می‌نامیده‌اند.
رئیس سازمان تجارت جهانی ایران در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

سوء مدیریت مشکل اقتصاد ایران / دولت سایه درآمریکا تصمیم گیرنده است

آخرین روزهای سکانداری ترامپ در کاخ سفید در حال اتمام است، به طوری که تا چند هفته دیگر ترامپ باید قدرت را در اختیار حزب رقیبش قرار دهد، حزب رقیبی که 5 سال پیش در توافق برجام شرکت کرد و بعد از روی کار آمدن ترامپ از برجام خارج شد و این روزها با روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور جدید خبرها حکایت از بازگشت مجدد امریکایی ها به برجام می کند، به نوعی کاهش تحریم ها در راه است.