گزارش و گفتگوی اختصاصی

کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

ناکارآمدی سیستم بهداشتی انگلیس در عرضه خدمات به بیماران

امروز با گذشت بیش از 10 ماه از درگیری سیستم پزشکی انگلیس با بیماری کرونا، کاملاً توان خود را از دست داده است و شاهد از کار افتادن سیستم و ناتوانی آن در عرضه خدمات بهداشتی به بیماران هستیم.
خبرها در مورد سایت های شرط بندیدر رسانه ها زیاد شده است. اما آیا ایرانی ها آگاهی لازم را دارند؟ چرا بعضی ها گوششان بدهکار نیست؟
از صفر تا صد با مهدی مومنی؛

روزهای خوبی را در استقلال تهران سپری کردم

مهدی مومنی، مهاجم جوان و با تجربه ماشین سازی تبریز که سابقه حضور در تیم استقلال تهران را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد، در آستانه دربی حساس پایتخت از شرایط حضورش در جمع آبی پوشان تهرانی سخن گفت.
رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در گفتگو با پرسون:

چند قدم تا تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا را فراهم کرده است و همانطور که آقای دکتر مخبر ریاست محترم ستاد اعلام کردند، طی 40 روز آینده فاز اول تولید واکسن به اتمام می‌رسد و کارخانه تولید واکسن نیز با ظرفیت یک و نیم میلیون دوز در ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در عرض 6 ماه این ظرفیت به ۱۲ میلیون دوز خواهد رسید.
سفرهای هوایی مخصوصا در داخل کشور یا ماموریت های کاری است ویا اجبار. در حالیکه سفرهای هوایی از بسیاری از جهات می توانند به صرفه تر وایمن تر باشند.
رئیس اتحادیه ساعت فروشان تهران گفت:« شرایط اقتصادی بازار ساعت را بسیار تحت تاثیر خود قرار داده است؛ این کالا کاملا وارداتی و ارتباط مستقیمی با نوسانات ارز دارد و همچنین قدرت خرید هموطنان برای خرید ساعت بسیار پایین آمده است.»
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: متاسفانه داستان آلودگی هوا دچار یک چرخه فرسایشی شده است و هرسال در اواخر پاییز و اوایل زمستان بحث‌ها و انتقادات مطرح شده و بعد از چند روز دوباره تا سال آینده فراموش می‌شود.
‎این روزها امریکایی ها با اجرای تحریم ها یک جنگ تمام عیار اقتصادی به راه انداخته اند و باعث کاهش درآمد فروش نفت کشورمان شده اند.
پرونده ویژه پرسون؛ به بهانه تصویب لایحه "صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان؛ بخش دوم

مشکانی:حقوق زنان باید با فرهنگ سازی به صورت درونی پذیرفته شود

یک استاد دانشگاه با بیان این که حقوق زنان باید با فرهنگ سازی به صورت درونی پذیرفته شود، گفت: آثار هر گونه لایحه منع خشونت علیه زنان در درازمدت آشکار می شود.
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که مسئولین باید به مردم آگاهی های لازم برای ورود به بازار سرمایه را می دادند، گفت: در نهایت مردم خودشان سرمایه گذاری در بازار سهام را انتخاب کردند.
پرسون گزارش می دهد؛

در آمریکا چه خبر است؟

ترامپ در دو هفته پایانی ریاست جمهوری اش همچنان معتقد به تقلب در انتخابات است و با تحریک هواداران اش شکست را نمی پذیرد.
بررسی پرونده لایو جنجالی اینفلوئنسر اینستاگرامی با نوجوان 14 ساله؛

از ماست که بر ماست / تاثیر شبکه های اجتماعی بیشتر از شبکه های تلویزیونی است

انتشار لایو جنجالی اینفلوئنسر اینستاگرامی با یک تینیجر 14 ساله به سوژه این روزهای کاربران فضای مجازی بدل شده و باعث تاسف و تکدر خاطر بسیاری از ایرانیان در سراسر کشور و خارج از ایران شده است.
تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت و گو با پرسون:

پیام توقیف کشتی کره‌ای؛ ایران مقتدرانه در خلیج فارس حضور دارد

با توجه به بحث‌هایی که در یکی دو هفته اخیر به دلیل حضور آمریکایی‌ها و برخی کشورهای دیگر که به دنبال اجرای یکسری برنامه بودند، در خلیج فارس وجود داشت، توقیف کشتی کره‌ای بار دیگر اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشید و نشان داد که ایران با اقتدار در خلیج فارس حضور دارد و چنانچه کشوری بخواهد چه در بحث محیط زیست و چه در بحث‌های دیگر در آب‌های خلیج فارس مشکل ایجاد کند سپاه مقتدرانه حضور دارد و بنا به درخواست سازمان‌های ذی‌ربط وارد میدان می‌شود همانگونه که با تخلف کشتی کره‌ای وارد عمل شد و کشتی را توقیف کرد تا دادگاه تکلیف آن را مشخص کند.
کلینیک های سرپایی ترک اعتیاد که بدون حضور پزشک و روانپزشک بیماران خود را به سمت مصرف بیشتر مواد شبه مخدر نگهدارنده ای چون «متادون»، سوق داده اند.
به بهانه پنجاه و سومین سالگرد درگذشت غلامرضا تختی؛

جهان پهلوان تنها لایق نام شما بود و بس

هفدهم دی ماه در تقویم ورزشی کشور روز مهمی است و آن هم سالروز درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی می باشد که با برگزاری مراسم های مختلف، یاد و خاطره ی این اسطوره تکرار نشدنی دنیای پهلوانی گرامی داشته می شود.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فتوکپی گفت:« یک هزار و 450 واحد صنفی فتوگپی با مجوز در شهر تهران فعالیت دارند، اما واحدهای بدون مجوز بسیار بیشتر از واحدهای صنفی مجوزدار هستند و اتحادیه و اتاق اصناف توان مقابله با واحدهای بدون مجوز را ندارند؛ چرا که این واحدها متعلق به نهادهای حکومتی مانند پلیس +10، مالیات، دادگاه ها، دانشگاه، شهرداری و...هستند.»
در گفتگو با مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور:

تاکسی هوایی؛ همتی دوباره پس از چهار دهه / تغییر تاکتیک جدی در وضعیت تحریمی

هر روز که می گذرد به زمان دیدن تاکسی های هوایی یا همان هواپیماهای دربستی در آسمان ایران، نزدیک می شویم. هواپیماهای کوچکی که قرار است پروازهای هوایی برنامه ای را متحول سازند.
کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

شهادت سردار سلیمانی محور مقاومت را نیرومندتر کرد

با یک نگاه سطحی به وضعیت زنجیره‌های مقاومت در منطقه که سردار بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در تشکیل این زنجیره‌ها نقش بسزایی داشت، متوجه می‌شویم که وضعیت نه تنها تضعیف نشده بلکه در یک موقعیت بسیار نیرومندتر و برتری قرار گرفته است.
پرونده ویژه پرسون؛ به بهانه تصویب لایحه "صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان؛

آمار مستندی از خشونت بر علیه زنان در کشور موجود نیست

حرف از خشونت بر علیه زنان دیگر تبدیل به ژستی روشنفکرانه و فمنیستی گشته است.اما واقعیت این است که با تصویب یک لایحه مشکلات بانوان حل نمی شود و این خبر در فضایی منتشر شد که زنان  از تصویب این لایحه خوشحال نشدند.