انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

پژمانفر در انتقاد صریح به توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته ای کشور:

دولت با همکاری آژانس اجازه خود تحریمی 3 ماهه صادر کرد

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در واکنش به توافق و بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی گفت: با این بیانیه مجوز ۳ ماه تحریم مجدد را علیه کشور خود داده‌ایم.
غریب‌آبادی در واکنش به توییت سید نظام‌الدین موسوی؛

کسی حق ندارد از مصوبه مجلس کوتاه بیاید/ تمدید یا استمهال در کار نیست

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در مذاکرات روز یکشنبه سازمان انرژی اتمی با مدیرکل آژانس حضور داشته است درباره تفاهم اخیر ایران برای مهلت سه ماهه به آژانس در راستای دسترسی های ضروری توضیح داد.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که شنبه شب برای دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی و گفت‌وگو درباره آخرین تحولات در فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب کاهش تعهدات برجامی وارد تهران شد، صبح امروز با علی‌اکبر صالحی دیدار کرد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که خارج شدن از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در چارچوب برجام انجام می شود، البته طرف های برجام تا ۵ اسفند فرصت دارند تا تحریم ها را لغو کرده و به تعهداتشان عمل کنند.
نماینده و سفیر دائمی کشورمان در سازمان های بین المللی در وین اقداماتی که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در اجرای پروتکل الحاقی از پنچم اسفند ماه متوقف خواهند شد را تشریح کرد.
آخرین تحولات در منطقه خاورمیانه در یک نگاه؛

از جزئیات حمله راکتی به اربیل عراق تا نامه ایران به آژانس

جزئیات حمله راکتی به نیرو‌های آمریکایی در اربیل عراق، رایزنی وزرای خارجه آلمان و فرانسه درخصوص حفظ برجام، حمله راکتی مقاومت عراق به یک پایگاه نظامی ترکیه، نامه ایرانه به آژانس برای توقف اجرای اقدامات داوطلبانه و توقیف یک کشتی حامل سوخت یمنی از سوی عربستان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اعضای شورای حکام گزارش داد که جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ با وارد کردن تجهیزات جدید به تاسیسات هسته‌ای اصفهان، کار تولید اورانیوم فلزی را آغاز کرده است.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در جدیدترین تحقیقات خود شواهدی دال بر وجود فعالیت های هسته ای اعلام نشده از سوی ایران پیدا کرده است.
یک دیپلمات سابق کشور گفت: کشوری که در رنج و عذاب است باید برای رفع عذاب و رنج ملتش بکوشد و پیش قدم باشد نه اینکه از حساب دیگران صحبت کند.
مذاکره‌کننده سابق هسته‌ای در یادداشتی تشریح کرد؛

علل مخالفت عبری-عربی با برجام

سیدحسین موسویان دیپلمات و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای سابق ایران در یادداشتی به ابعاد مخالفت های جریانات سیاسی عبری-عربی در خصوص برجام اشاره کرده است.
سومین آزمایش انتقال اطلاعات به روش کوانتومی بین برج میلاد و سازمان انرژی اتمی امشب (دوشنبه) با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر دفاع، وزیر ارتباطات و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور انجام شد.