دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

امروز، همزمان با ده ساله شدن برنامه محبوب اینستاگرام، تیم اینستاگرام از قابلیت‌ مقابله با اذیت‌ و آزارهای اینترنتی در این برنامه رونمایی کردند همچنین اینستاگرام تمامی استوری‌های منتشر شده در سه سال اخیر را به صورت تقویم و بر روی نقشه به کاربران نشان می‌دهد.




محققان با بررسی چگونگی آلوده شدن سلول‌های حیوانی پستانداران به ویروس "SARS-CoV-۲" و میزان حساس بودن آنها به این ویروس، ۲۶ پستاندار را که بیشتر با انسان در تماس هستند، شناسایی کردند.

سی‌بی‌اس به نقل از ناسا اعلام کرد، این دستشویی برای استفاده در شرایط بی‌وزنی ساخته شده است و قرار است پیش از به‌کارگیری در اعزام به کره ماه، برای آزمایش به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شود.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که جغرافیای کشورمان ایران در 240 میلیون سال پیش یعنی زمان دایناسورها چه شکلی بوده است؟ Ancient Earth نام سرویسی است که به شما اجازه می‌دهد نمای کره زمین را در طول دوره‌های تاریخی مختلف مشاهده کنید.


ریزش مو مشکل بزرگی نیست که نتوان آن را درمان کرد بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به صورت روزانه طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد.

در رویداد آنلاین معرفی محصولات گوگل، این شرکت برنامه Google Recorder را نیز معرفی کرد. برنامه ضبط صدای گوگل برای گوشی‌ پیکسل 2 و تمام گوشی‌هایی که پس از این مدل عرضه شدند در دسترس خواهد بود. در این برنامه پیدا کردن فایل‌های ضبط شده بسیار راحت‌تر و ادیت‌ کردن فایل‌ها نیز در فضای نرم‌افزار امکان‌پذیر خواهد بود.
تصویری در رسانه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود که باز هم خاطره اتفاقات مرموز در کارتون "سیمپسون‌ها" را یادآوری می‌کند. تصویری که البته چندان قابل استناد نیست.
چین در حال ساخت شهر هوشمند جدید «ضد کووید» با منطقه‌ای خودکفا است که با هدف فراهم کردن زندگی آسان‌تر برای افراد در صورت وقوع و تداوم وخامت همه‌گیری طراحی شده است.

در دل طبیعت استان فارس، تنگه‌ای سرسبز با رودی خروشان که از میان آن می گذرد، جا خوش کرده است. شباهت زیاد آبشار آن به «دم اسب» باعث شده این نام را بر آن بگذارند.