دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

در شهر تهران کوچه وخیابان‌های وجود دارد که به دلیل شکل ظاهری‌شان، قدم زدن درآنها حال دل‌ راخوب کرده ونشاط را به شهروندان ارمغان می‌دهند. خیابان لبخندیکی از این خیابان‌ها است. معبری که رهگذران با دیدن مجسمه‌هاو المان‌های شهری شاد وبا نشاطش برای دقایقی هم که شده لبخند به صورت می‌آورند.
مداح هیأت، حاج حسن محمدی دولابی، قصیده‌خوانی بود که هزاران بیت در سینه داشت و هر موضوعی را که منبری انتخاب می‌کرد به مناسبت آن برای مستمعین شعر می‌خواند.
دعای غریق دعایی است که از امام صادق(علیه السلام) برای تثبیت اعتقاد در زمان دوری از امام معصوم (ع) و در امان ماندن از خطرات شبهات و تزلزلات اعتقادی و عملی بیان فرمودند.
هرودوت «پدر تاریخ» خوانده می‌شود، چراکه اولین نویسنده‌ای است که می‌دانیم سعی کرده بفهمد در گذشته چه اتفاقاتی رخ افتاده است. این عنوان توسط خطیب روم باستان سیسرو به او نسبت داده شده است.
یک کارشناس روحانی که چند ماه پیش مهمان برنامه زنده تلویزیونی «به افق فلسطین» بود، انتقادهایی درباره وضعیت ازدواج جوانان و حجاب زنان کرد که مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است.
آیت الکرسی یکی از دعاهای پرفضیلت و با ارزش است که خواندن آن بسیار توصیه شده است و خواص بسیاری برای انسان دارد. پیامبر(ص) فرموده اند: بقره با فضیلت‌ترین سوره قرآن و آیت الکرسی با فضیلت‌ترین آیه آن است.
مراسم‌های ترحیم و ختم در فرهنگ ایرانی، از جمله رسوم مهم و معتبری هستند که با توجه به ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی این ملت، اهمیت ویژه‌ای دارند. این مراسم‌ها پس از فوت یک عزیز، به‌ عنوان راهی برای بیان تسلیت و همدردی با خانواده‌های داغدیده انجام می‌شوند و نقش بسیار مهمی در تحمل غم و اندوه اعضای جامعه دارند.
روز گذشته شما تصاویری را در حساب اینستاگرام خود آپلود کردید و یا با دوستان‌تان کامنت رد و بدل می کردید، اما اکنون مشکلی وجود دارد. شما سعی می‌کنید طبق معمول وارد اینستاگرام شوید، اما با جمله دسترسی ممنوع است، روبرو می‌شوید. پس از یک جستجوی سریع آنلاین متوجه می‌شوید که اکانت اینستاگرام شما هک شده است.
گورستان دولاب یکی از بزرگ‌ترین گورستان‌های ارامنه تهران است. گورستانی که سال ۱۲۳۳ شمسی (۱۸۵۵ میلادی) در همسایگی ‌دارالخلافه راه‌اندازی شد و به‌تدریج با دفن سایر درگذشتگان اقلیت‌های دینی تبدیل به یکی از گورستان‌های بزرگ ارامنه و اقلیت‌های دینی تهران شد.
یک زمین‌شناس و مورخ هنر رنسانس معتقد است که بالاخره معمای یکی از مشهورترین نقاشی‌های جهان را حل کرده است. چشم‌انداز پشت تابلوی مونالیزای لئوناردو داوینچی بحث‌های بی‌پایانی را برانگیخته است و برخی از مورخان هنر معتقدند این منظره تخیلی است و برخی دیگر ادعا می‌کنند که پیوند‌های مختلفی با مکان‌هایی خاص در ایتالیا دارد.