مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

در مسیر تنوع بخشی به مسیرهای مبادلاتی با اوراسیا صورت گرفت؛

آغاز صادرات محصولات باغی و کشاورزی با استفاده از کانتینرهای یخچالی از مجتمع بندری کاسپین

سرپرست معاونت امور بنادر و حوزه خزر با بیان اینکه نخستین محموله صادراتی محصولات کشاورزی با بهره گیری از کانتینرهای یخچالی از مجتمع بندری کاسپین صادر شد؛ اظهار داشت: در مسیر تنوع بخشی به مسیرهای حمل و نقلی کشورمان با اعضای اتحادیه اقتصادی اورسیا و صادرات به بازارهای هدف، به منظور توسعه صادرات از منطقه آزاد انزلی با تکیه بر ظرفیت های مجتمع بندری کاسپین، امکان ارسال محصولات باغی و کشاورزی و مواد غذایی با رعایت استانداردهای دمایی به دو کشور روسیه و قزاقستان با عبور از دریای خزر و بدون نیاز به عبور از کشورهای واسط فراهم شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: باتوجه به نیاز واحد‌های تولیدی منطقه آزاد ارس به نیروی کار متخصص، آموزش‌های فنی و مهارتی در تربیت نیرو‌های کارآمد برای اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی ارس نقش بسزایی دارد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقصادی کشور، گفت: منطقه آزاد اروند می‌تواند در زمینه‌های توریسم علمی، سلامت و جنگ به‌عنوان یک قطب معرفی شود‌.
جزیره کیش یکی از جزایر زیبا و معروف در خلیج فارس است و در استان هرمزگان قرار دارد. این جزیره به‌عنوان یک منطقه آزاد تجاری و گردشگری شناخته می‌شود و به‌دلیل آب و هوای معتدل، سواحل زیبا، تنوع فرهنگی و تاریخی، جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران داخل و خارج کشور دارد.
دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به همراه هفت منطقه آزاد اروند، کیش، قشم، چابهار، انزلی، ارس و ماکو با حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران و با راهبرد معرفی مناطق آزاد به‌عنوان پیشران حوزه سرمایه‌گذاری خارجی، در رویداد بزرگ CIFIT شهر شیامن چین شرکت خواهد کرد.
مجتمع تولید مپ سانتریفیوژهای جریان شعاعی، محوری و مختلط در قشم همزمان با هفتمین روز هفته دولت با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان محلی افتتاح شد.
معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ۱۳ پروژه عمرانی با هزینه کرد ۳۷۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اجرا شده است.